Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace
Thesis title in Czech: Působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace
Thesis title in English: The Effect of individualized teaching on selected aspects of cognition and motivation
Key words: Kognitivní funkce|exekutivní funkce|školní motivace|doučování
English key words: Cognitive functions|executive functions|school motivation|tutoring
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.10.2017
Date of assignment: 25.10.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.10.2017
Date and time of defence: 27.05.2019 00:00
Date of electronic submission:05.04.2019
Date of proceeded defence: 27.05.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Guidelines
Práce se bude zabývat působením individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace žáků. Individualizovanou výukou bude pro účely práce myšleno individuální doučování klienta lektorem. V teoretické části práce nabídne stručný přehled poznatků o kognitivních a motivačních procesech, které úzce souvisejí s výukou a školním prostředím. Z psychologického hlediska bude východiskem pro zpracování uvedené problematiky teorie PASS, jejíž základy definoval ve svém neuropsychologickém přístupu již Lurija. PASS vyjadřuje čtyři základní způsoby zpracování informací a řešení problémů prostřednictvím kognitivních proces (P = planning/ plánování; A =attention/ pozornost; S =simultaneous/ simultánní zpracování informací; S =successive/ sekvenční zpracování informací).

V empirické části bude představen kvalitativní výzkum zaměřený na dlouhodobé sledování působení individuálního doučování. Jako základní metody budou použity rozhovor a Diagnostická baterie kognitivních procesů CAS2. Výzkumný vzorek bude zahrnovat klienty programu Doučování organizace Lata – programy pro mládež a rodinu, z. s.
Cílem práce je poskytnout náhled na problematiku individuálního doučování a měření efektů jeho působení z psychologické perspektivy. Dílčím výstupem práce bude také studie o využití psychodiagnostického nástroje CAS2, který byl v nedávné době lokalizován pro Českou republiku.
References
BORPHY, J. E. (2010). Motivating students to learn. New York: Routledge.
CUDNEY, E. A., & EZZELL, J. M. (2017). Evaluating the Impact of Teaching Methods on Student Motivation. Journal Of STEM Education: Innovations & Research, 18(1), 32-49.
DAS, J. P., NAGLIERI, J. A., & KIRBY, J. R. (1994). Assessment of cognitive processes: The PASS theory of intelligence. Boston: Allyn and Bacon
MAHEADY, L., & GARD, J. (2010). Classwide peer tutoring: Practice, theory, research, and personal narrative. Intervention In School And Clinic, 46(2), 71-78.
MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.
NAGLIERI, J. A., & Otero, T. M. (2017). Essentials of CAS2 Assessment. New Jersey: John Wiley & Sons.
NAKONEČNÝ, M. (2014). Motivace chování. Praha: Triton.
ZENELI, M., THURSTON, A., & ROSETH, C. (2016). The influence of experimental design on the magnitude of the effect size -peer tutoring for elementary, middle and high school settings: A meta-analysis. International Journal Of Educational Research, 76211-223.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html