Proměna diváckých návyků při sledování audiovizuálního obsahu s nástupem internetu a nových médií
Thesis title in Czech: | Proměna diváckých návyků při sledování audiovizuálního obsahu s nástupem internetu a nových médií |
---|---|
Thesis title in English: | The Change of viewers habits as a result of new media and internet era |
Key words: | televize|nová média|divácké návyky|video on demand|konvergence|video obsah |
English key words: | television|new media|viewers habits|video on demand|convergence|video content |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 25.09.2017 |
Date of assignment: | 25.09.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 11.10.2017 |
Date and time of defence: | 11.06.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 08.05.2018 |
Date of proceeded defence: | 11.06.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je prozkoumat jakým způsobem internet a nová média mění návyky diváků při sledování audiovizuálního obsahu. V teoretické části práce bude stručně zmapován vývoj televize jako média v jeho jednotlivých fázích a rovněž zde budou kriticky představeny nové způsoby konzumace audiovizuálního obsahu. Praktická část bude realizována prostřednictvím kvalitativního sociologického výzkumu - hloubkovými rozhovory a pozorováním praxe sledování audiovizuálního obsahu u zástupců vybraných sociodemografických skupin. Práce se pokusí reflektovat rozdíly v mediální praxi mezi jednotlivými sociodemografickými skupinami a zjistit vliv nových médií na konzumaci audiovizuálního obsahu. Předběžná osnova: 1. Úvod 2. Klasická televize 2a. jak televize ovlivnila životy lidí 2b. vliv televize na veřejný život 2c. vliv televize na soukromý život 3. Proměna audiovizuálního obsahu s nástupem internetu 3a. změna způsobu tvorby audiovizuální obsahu 3b. user generated content 3c. televize v době mediální konvergence 3d. práce se zdroji a rychlost šíření informací 3e. vznik video on demand a streamovacích služeb 4. Způsoby konzumace televizního obsahu v době nových médií 4a. Smart TV a “Red Button” 4b. sociální sítě jako nová forma televize 4c. živé vysílání 4d. binge watching 4e. virtuální realita 5. Charakteristika kvalitativního výzkumu 5a. výzkumné otázky 5b. sociodemografický popis skupin respondentů 6. Výsledky kvalitativního výzkumu 6a. Srovnání mediální praxe mezi jednotlivými výzkumnými skupinami 6b. Analýza proměny diváckých návyků s příchodem nových médií 6c. Zmapování chování diváka v online prostředí jako součást mediální praxe sledování audiovizuálního obsahu 7. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. Zlín: Verbum, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5. BAUMAN, Zygmunt. Tekuté časy: život ve věku nejistoty. Vydání druhé. Přeložil Helena ŠOLCOVÁ. Praha: Academia, 2017. XXI. století. ISBN 978-80-200-2740-5. POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2., opr. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-204-2206-4. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5. ABREU, Jorge, João NOGUEIRA, Valdecir BECKER a Bernardo CARDOSO. Survey of Catch-up TV and other time-shift services: a comprehensive analysis and taxonomy of linear and nonlinear television. Telecommunication Systems [online]. 2017, 64(1), 57-74 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1007/s11235-016-0157-3. ISSN 1018-4864. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s11235-016-0157-3 SHAPIRO, Seth. Television: innovation, disruption, and the world's most powerful medium. ISBN 978-0997304206. MAGOUN, Alexander B. Television: the life story of a technology. Westport, Conn.: Greenwood Press, 2007. ISBN 978-0313331282. NAZAROV, M.M. Television and the Internet. Sociological Research[online]. 2016, 55(1), 1-15 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1080/10610154.2016.1184065. ISSN 1061-0154. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10610154.2016.1184065 ALDEA, Patricia González a Nereida López VIDALES. Television consumption trends among the ‘digital generation’ in Spain. International Journal of Iberian Studies [online]. 2012, 25(2), 111-134 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1386/ijis.25.2.111_1. ISSN 1364971x. Dostupné z: http://openurl.ingenta.com/content/xref?genre=article&issn=1364-971X&volume=25&issue=2&spage=111 LEE, Francis L.F. The influence of family viewing preferences on television consumption in the era of multichannel services. Asian Journal of Communication [online]. 2010, 20(3), 281-298 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1080/01292981003802176. ISSN 0129-2986. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01292981003802176 |