Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Proměna diváckých návyků při sledování audiovizuálního obsahu s nástupem internetu a nových médií
Thesis title in Czech: Proměna diváckých návyků při sledování audiovizuálního obsahu s nástupem internetu a nových médií
Thesis title in English: The Change of viewers habits as a result of new media and internet era
Key words: televize|nová média|divácké návyky|video on demand|konvergence|video obsah
English key words: television|new media|viewers habits|video on demand|convergence|video content
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.09.2017
Date of assignment: 25.09.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.10.2017
Date and time of defence: 11.06.2018 09:00
Date of electronic submission:08.05.2018
Date of proceeded defence: 11.06.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Guidelines
Cílem diplomové práce je prozkoumat jakým způsobem internet a nová média mění návyky diváků při sledování audiovizuálního obsahu. V teoretické části práce bude stručně zmapován vývoj televize jako média v jeho jednotlivých fázích a rovněž zde budou kriticky představeny nové způsoby konzumace audiovizuálního obsahu. Praktická část bude realizována prostřednictvím kvalitativního sociologického výzkumu - hloubkovými rozhovory a pozorováním praxe sledování audiovizuálního obsahu u zástupců vybraných sociodemografických skupin. Práce se pokusí reflektovat rozdíly v mediální praxi mezi jednotlivými sociodemografickými skupinami a zjistit vliv nových médií na konzumaci audiovizuálního obsahu.
Předběžná osnova:
1. Úvod
2. Klasická televize
2a. jak televize ovlivnila životy lidí
2b. vliv televize na veřejný život
2c. vliv televize na soukromý život
3. Proměna audiovizuálního obsahu s nástupem internetu
3a. změna způsobu tvorby audiovizuální obsahu
3b. user generated content
3c. televize v době mediální konvergence
3d. práce se zdroji a rychlost šíření informací
3e. vznik video on demand a streamovacích služeb
4. Způsoby konzumace televizního obsahu v době nových médií
4a. Smart TV a “Red Button”
4b. sociální sítě jako nová forma televize
4c. živé vysílání
4d. binge watching
4e. virtuální realita
5. Charakteristika kvalitativního výzkumu
5a. výzkumné otázky
5b. sociodemografický popis skupin respondentů
6. Výsledky kvalitativního výzkumu
6a. Srovnání mediální praxe mezi jednotlivými výzkumnými skupinami
6b. Analýza proměny diváckých návyků s příchodem nových médií
6c. Zmapování chování diváka v online prostředí jako součást mediální praxe sledování audiovizuálního obsahu
7. Závěr
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. Zlín: Verbum, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
BAUMAN, Zygmunt. Tekuté časy: život ve věku nejistoty. Vydání druhé. Přeložil Helena ŠOLCOVÁ. Praha: Academia, 2017. XXI. století. ISBN 978-80-200-2740-5.
POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2., opr. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-204-2206-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
ABREU, Jorge, João NOGUEIRA, Valdecir BECKER a Bernardo CARDOSO. Survey of Catch-up TV and other time-shift services: a comprehensive analysis and taxonomy of linear and nonlinear television. Telecommunication Systems [online]. 2017, 64(1), 57-74 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1007/s11235-016-0157-3. ISSN 1018-4864. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s11235-016-0157-3
SHAPIRO, Seth. Television: innovation, disruption, and the world's most powerful medium. ISBN 978-0997304206.
MAGOUN, Alexander B. Television: the life story of a technology. Westport, Conn.: Greenwood Press, 2007. ISBN 978-0313331282.
NAZAROV, M.M. Television and the Internet. Sociological Research[online]. 2016, 55(1), 1-15 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1080/10610154.2016.1184065. ISSN 1061-0154. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10610154.2016.1184065
ALDEA, Patricia González a Nereida López VIDALES. Television consumption trends among the ‘digital generation’ in Spain. International Journal of Iberian Studies [online]. 2012, 25(2), 111-134 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1386/ijis.25.2.111_1. ISSN 1364971x. Dostupné z: http://openurl.ingenta.com/content/xref?genre=article&issn=1364-971X&volume=25&issue=2&spage=111
LEE, Francis L.F. The influence of family viewing preferences on television consumption in the era of multichannel services. Asian Journal of Communication [online]. 2010, 20(3), 281-298 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1080/01292981003802176. ISSN 0129-2986. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01292981003802176
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html