Houževnatost
Thesis title in Czech: | Houževnatost |
---|---|
Thesis title in English: | Grit |
Key words: | houževnatost|nastavení mysli|naučený optimismus|pozitivní psychologie|koučování|osobní rozvoj |
English key words: | grit|mindset|learned optimism|positive psychology|coaching|personal development |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.08.2017 |
Date of assignment: | 23.08.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 07.09.2017 |
Date and time of defence: | 04.09.2018 00:00 |
Date of electronic submission: | 30.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 04.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student |
Opponents: | PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D. |
Guidelines |
Koncept houževnatosti vzniká jako odpověď na směr zastávající názor, že pro dosažení dobrých výkonů a cílů je zapotřebí především talent a že úsilí věnované systematickému rozvoji dovedností v oblasti zájmu je až sekundární důležitosti. Houževnatost je kombinací právě úsilí, dlouhodobé vášně pro určitý cíl, vytrvalosti a odolnosti a na úspěch člověka v životě má dle výzkumů rozhodující vliv. Diplomová práce v teoretické části poskytne základní vhled do tématu houževnatosti a s ním spojenými tématy nastavení mysli, odolnosti a vytrvalosti; spolu s přehledem nástrojů především z oblasti koučování, jimiž by bylo možné houževnatost pro dosahování cílů podporovat a rozvíjet. Cílem empirické části bude ověřit, zda koučování skutečně může být efektivním nástrojem pro rozvoj houževnatosti. Sledovaným parametrem bude skór na škále houževnatosti, vytvořené autorkou konceptu houževnatosti, Angelou Duckworth, porovnaný u skupiny lidí, kteří prošli procesem koučování se skórem u skupiny, která se koučování nezúčastnila. Výsledky výzkumu by měly sloužit jako podklad pro kouče, k nimž chodí klienti se zakázkou práce na rozvoji houževnatosti, pro volbu nebo doporučení, zda může být koučování vhodným nástrojem. |
References |
CSIKSZENTMIHALYI, M. (1990) Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York:Harper & Row. DUCKWORTH, A. (2016). Grit: The Power of Passion and Perseverance. London: Ebury Publishing. DWECK, C. S. (2015). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Brno: Jan Melvil Publishing. GALLWEY, T. W., HANZELIK E. S. a HORTON, J. (2009). The inner game of stress: outsmart life's challenges and fulfill your potential. New York: Random House GOLEMAN, D. (1995). Emotional Intelligence. New York: Bantam. GRUHL, M. a KÖRBÄCHER, H. (2013). Psychická odolnost v každodenním životě. Praha: Portál. NEENAN, M. a PALMER. S. E. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi: přístup založený na důkazech. Brno: Motiv Press. SELIGMAN, M. E. P. (1991). Learned Optimism: How to Change Your Mind and Your Life.New York: Knopf. ŠOLCOVÁ, I. (2009). Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada. WHITMORE, J. (2014). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press |