Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Houževnatost
Thesis title in Czech: Houževnatost
Thesis title in English: Grit
Key words: houževnatost|nastavení mysli|naučený optimismus|pozitivní psychologie|koučování|osobní rozvoj
English key words: grit|mindset|learned optimism|positive psychology|coaching|personal development
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.08.2017
Date of assignment: 23.08.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.09.2017
Date and time of defence: 04.09.2018 00:00
Date of electronic submission:30.07.2018
Date of proceeded defence: 04.09.2018
Submitted/finalized: committed by student
Opponents: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Koncept houževnatosti vzniká jako odpověď na směr zastávající názor, že pro dosažení dobrých výkonů a cílů je zapotřebí především talent a že úsilí věnované systematickému rozvoji dovedností v oblasti zájmu je až sekundární důležitosti. Houževnatost je kombinací právě úsilí, dlouhodobé vášně pro určitý cíl, vytrvalosti a odolnosti a na úspěch člověka v životě má dle výzkumů rozhodující vliv.
Diplomová práce v teoretické části poskytne základní vhled do tématu houževnatosti a s ním spojenými tématy nastavení mysli, odolnosti a vytrvalosti; spolu s přehledem nástrojů především z oblasti koučování, jimiž by bylo možné houževnatost pro dosahování cílů podporovat a rozvíjet.
Cílem empirické části bude ověřit, zda koučování skutečně může být efektivním nástrojem pro rozvoj houževnatosti. Sledovaným parametrem bude skór na škále houževnatosti, vytvořené autorkou konceptu houževnatosti, Angelou Duckworth, porovnaný u skupiny lidí, kteří prošli procesem koučování se skórem u skupiny, která se koučování nezúčastnila.
Výsledky výzkumu by měly sloužit jako podklad pro kouče, k nimž chodí klienti se zakázkou práce na rozvoji houževnatosti, pro volbu nebo doporučení, zda může být koučování vhodným nástrojem.
References
CSIKSZENTMIHALYI, M. (1990) Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York:Harper & Row.

DUCKWORTH, A. (2016). Grit: The Power of Passion and Perseverance. London: Ebury Publishing.

DWECK, C. S. (2015). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Brno: Jan Melvil Publishing.

GALLWEY, T. W., HANZELIK E. S. a HORTON, J. (2009). The inner game of stress: outsmart life's challenges and fulfill your potential. New York: Random House

GOLEMAN, D. (1995). Emotional Intelligence. New York: Bantam.

GRUHL, M. a KÖRBÄCHER, H. (2013). Psychická odolnost v každodenním životě. Praha: Portál.

NEENAN, M. a PALMER. S. E. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi: přístup založený na důkazech. Brno: Motiv Press.

SELIGMAN, M. E. P. (1991). Learned Optimism: How to Change Your Mind and Your Life.New York: Knopf.

ŠOLCOVÁ, I. (2009). Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada.

WHITMORE, J. (2014). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html