Vliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžích
Thesis title in Czech: | Vliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžích |
---|---|
Thesis title in English: | The use of metaphors and its impact on the evaluation of advertisements in Czech advertising competitions |
Key words: | metafora|kognitivní metafora|konceptuální metafora|kontextuální metafora|hybridní metafora|přirovnávací metafora|verbálně-pikturální metafora|zdrojová doména metafory|cílová doména metafory|monomodalita|multimodalita|reklama|hodnocení reklam|reklamní soutěž |
English key words: | metaphor|cognitive metaphor|conceptual metaphor|contextual metaphor|hybrid metaphor|similes|verbo-pictorial metaphor|source metaphor domain|target metaphor domain|monomodality|multimodality|advertisement|evaluation of advertisements|advertising competitions |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Linguistics (21-ULING) |
Supervisor: | Mgr. Petr Kaderka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 28.07.2017 |
Date of assignment: | 28.07.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 14.08.2018 |
Date and time of defence: | 04.09.2018 10:00 |
Date of electronic submission: | 14.08.2018 |
Date of proceeded defence: | 04.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Kamila Mrázková, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce navazuje na výsledky výzkumu M. van Mulkenové, R. le Paira a Ch. Forcevilla (2010), které prokázaly vztah mezi hodnocením reklam vybranými respondenty a přítomností některého z typů metafor v nich. Cílem práce je zjistit, zda je možné vysledovat vztah mezi přítomností metafory v reklamách a vítězstvím v českých reklamních soutěžích, tedy zda jsou reklamy, které obsahují některý z typů metafory, v soutěžích úspěšnější než reklamy, které metafory nevyužívají. Výsledek by pak mohl být přínosem jednak pro teorii reklamní komunikace, jednak pro práci reklamních či kreativních agentur. |
References |
BARTHES, Roland. 1986. The Rhetoric of Image. In: Roland Barthes, The Responsibility of Forms. Oxford: Blackwell, s. 21–40. ČMEJRKOVÁ, Světla. 2000. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda. FORCEVILLE, Charles. 2002. Pictorial Metaphor in Advertising. New York: Taylor& Francis e-Library. FORCEVILLE, Charles & Eduardo URIOS-APARISI (eds.) 2009. Multimodal Metaphor. Berlin: Mouton de Gruyter. KADERKA, Petr. 2010. Slogany, obrazy, argumenty: nekomerční reklama v sociálním kontextu. Praha. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. KRESS, Gunther & Theo van LEEUWEN. 2006. Reading Images: The Grammar of Visual Design.Second edition. London and New York: Routledge. LAKOFF, George & Mark JOHNSON. 2014. Metafory, kterými žijeme. Brno: Host. MULKEN, Margot van, Rob le PAIR & Charles FORCEVILLE. 2010. The Impact of Perceived Complexity, Deviation and Comprehension on the Appreciation of Visual Metaphor in Advertising Across Three European Countries. Journal of Pragmatics. 42 (12), s. 3418–3430. McQUARRIE, Edward & Barbara J. PHILLIPS. 2005. Indirect Persuasion in Advertising: How Consumers Process Metaphors Presented in Pictures and Words. Journal of Advertising. 34 (2), s. 7–20. McQUAIL, Denis. 2009. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. STURKEN,Marita & Lisa CARTWRIGHT. 2009. Studia vizuální kultury. Praha: Portál. Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů. |