Prezentování stáří v reklamách
Thesis title in Czech: | Prezentování stáří v reklamách |
---|---|
Thesis title in English: | Presenting old age in television advertising |
Key words: | reklamy|stáří|senioři|masmédia|televize|stárnutí|reprezentování |
English key words: | advertising|old age|elderly|masmedia|television|ageing|representation |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Sociology (21-KSOC) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jiří Buriánek, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 25.06.2017 |
Date of assignment: | 26.06.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 18.07.2017 |
Date and time of defence: | 06.09.2018 08:00 |
Date of electronic submission: | 25.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Markéta Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
Podle A. Reidla se bude budoucí marketingová činnost soustřeďovat více na občany starší padesáti let. Práci by se chtěla soustředit pouze na reklamy se seniory: s jakými produkty jsou senioři nejčastěji prezentováni a s jakými aktivitami jsou nejčastěji dáváni do souvislosti. Při zkoumání reklam bude možno mimo jiné ověřit, zda byly dodrženy marketingové zásady Davida Ogilvyho. Cíle: Zjistit, jaké produkty jsou v reklamě se seniorem nabízeny a jaké má reklama se seniorem téma. Zkoumání genderových rozdílů v zobrazování seniorů. Popsaní „typického“ reklamního seniora. Zjištění, zda je senior, který je v reklamě zobrazen, zároveň také cílovou skupinou produktu. Metodika: Analýza přechozích (českých i zahraničních) výzkumů. Obsahová analýza českých televizních reklam se seniory: zapisování jednotlivých reklam vysílaných na TV NOVA - nejsledovanější televize v České republice za rok 2016 (ATO - Nielsen Admosphere, 2017) a pozdější dohledání a analýza jejich nahrávek na internetu. Hypotézy: Způsoby zobrazování stáří v reklamách se příliš nezměnily. Muži budou častěji zobrazováni samostatně. Senioři jsou v nejčastěji zobrazování v reklamách souvisejících s lékařstvím a léky. |
References |
Burns, R. (1988). A Two-Way TV System Operated by Senior Citizens. American Behavioral Scientist, 31(5), 576-587.http://dx.doi.org/10.1177/000276488031005006 Reidl, A. (2012). Senior - zákazník budoucnosti (1st ed.). Brno: BizBooks. Oddělení pracovních sil, migrace a rovných příležitostí. (2014). Senioři v ČR (pp. 5 - 9). Praha: Český statistický úřad. Retrieved fromhttps://www.czso.cz/csu/czso/seniori-v-cr-2014-2gala5x0fg České reklamy - Reklamy na TVspoty.cz. (2017). Tvspoty.cz. Retrieved 24 May 2017, fromhttp://www.tvspoty.cz/ceska-reklama/ Sedláková, R., & Vidovićová, L. (2005). Mediální analýza obrazu seniorů. Retrieved fromhttp://www.spvg.cz/medialni-analyza-obrazu-senioru/ ATO - Nielsen Admosphere. (2017). 15+ - ATO. Ato.cz. Retrieved 31 May 2017, fromhttp://www.ato.cz/vysledky/rocni-data/share/15 Ogilvy, D. (2007). O reklamě. Management Press. |