Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Prezentování stáří v reklamách
Thesis title in Czech: Prezentování stáří v reklamách
Thesis title in English: Presenting old age in television advertising
Key words: reklamy|stáří|senioři|masmédia|televize|stárnutí|reprezentování
English key words: advertising|old age|elderly|masmedia|television|ageing|representation
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (21-KSOC)
Supervisor: doc. PhDr. Jiří Buriánek, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.06.2017
Date of assignment: 26.06.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.07.2017
Date and time of defence: 06.09.2018 08:00
Date of electronic submission:25.07.2018
Date of proceeded defence: 06.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Markéta Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Podle A. Reidla se bude budoucí marketingová činnost soustřeďovat více na občany starší padesáti let. Práci by se chtěla soustředit pouze na reklamy se seniory: s jakými produkty jsou senioři nejčastěji prezentováni a s jakými aktivitami jsou nejčastěji dáváni do souvislosti. Při zkoumání reklam bude možno mimo jiné ověřit, zda byly dodrženy marketingové zásady Davida Ogilvyho.
Cíle:
Zjistit, jaké produkty jsou v reklamě se seniorem nabízeny a jaké má reklama se seniorem téma. Zkoumání genderových rozdílů v zobrazování seniorů. Popsaní „typického“ reklamního seniora. Zjištění, zda je senior, který je v reklamě zobrazen, zároveň také cílovou skupinou produktu.
Metodika:
Analýza přechozích (českých i zahraničních) výzkumů. Obsahová analýza českých televizních reklam se seniory: zapisování jednotlivých reklam vysílaných na TV NOVA - nejsledovanější televize v České republice za rok 2016 (ATO - Nielsen Admosphere, 2017) a pozdější dohledání a analýza jejich nahrávek na internetu.
Hypotézy:
Způsoby zobrazování stáří v reklamách se příliš nezměnily.
Muži budou častěji zobrazováni samostatně.
Senioři jsou v nejčastěji zobrazování v reklamách souvisejících s lékařstvím a léky.
References
Burns, R. (1988). A Two-Way TV System Operated by Senior Citizens. American Behavioral Scientist, 31(5), 576-587.http://dx.doi.org/10.1177/000276488031005006
Reidl, A. (2012). Senior - zákazník budoucnosti (1st ed.). Brno: BizBooks.
Oddělení pracovních sil, migrace a rovných příležitostí. (2014). Senioři v ČR (pp. 5 - 9). Praha: Český statistický úřad. Retrieved fromhttps://www.czso.cz/csu/czso/seniori-v-cr-2014-2gala5x0fg
České reklamy - Reklamy na TVspoty.cz. (2017). Tvspoty.cz. Retrieved 24 May 2017, fromhttp://www.tvspoty.cz/ceska-reklama/
Sedláková, R., & Vidovićová, L. (2005). Mediální analýza obrazu seniorů. Retrieved fromhttp://www.spvg.cz/medialni-analyza-obrazu-senioru/
ATO - Nielsen Admosphere. (2017). 15+ - ATO. Ato.cz. Retrieved 31 May 2017, fromhttp://www.ato.cz/vysledky/rocni-data/share/15
Ogilvy, D. (2007). O reklamě. Management Press.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html