Srovnávací studie státem podporovaných programů rozvoje informační gramotnosti seniorů v České republice a ve Velké Británii
Thesis title in Czech: | Srovnávací studie státem podporovaných programů rozvoje informační gramotnosti seniorů v České republice a ve Velké Británii |
---|---|
Thesis title in English: | Comparative study of state-supported development programs in information literacy for seniors in Czech Republic and Great Britain |
Key words: | informační gramotnost|senioři|počítačová gramotnost|mediální gramotnost|edukační programy|vzdělávání seniorů |
English key words: | information literacy|seniors|computer literacy|medial literacy|educational programme|education of seniors |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Helena Lipková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 14.07.2017 |
Date of assignment: | 14.07.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 06.09.2017 |
Date and time of defence: | 03.09.2019 08:30 |
Date of electronic submission: | 07.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 03.09.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Barbora Drobíková, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude věnovat problematice informační gramotnosti seniorů a programům zajišťujícím její rozvoj. Práce bude rozdělena na dvě části. V první části budou definovány základní pojmy (např. informační gramotnost, mediální gramotnost, ICT/digitální gramotnost nebo informační výchova). Také se v této části zaměřím na benefity plynoucí ze vzdělávání seniorů v oblasti informační gramotnosti. V druhé části budou popsány různé společnosti a instituce zabývající se vzděláváním seniorů (např. Univerzity třetího věku a Akademie třetího věku, Život 90, Age UK, The Online Centres Network …) a srovnávány vybrané programy pro rozvoj informační gramotnosti seniorů v České republice a Velké Británii na státní a doplňkově na regionální i lokální úrovni (např. projekt Studenti seniorům, Poznáváme společně, Care Online, Down Memory Lane…). Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Struktura: Úvod do problematiky, vymezení základních pojmů Význam vzdělávání seniorů v informační společnosti Vybrané programy se zaměřením na informační vzdělávání seniorů ve Velké Británii Vybrané programy se zaměřením na informační vzdělávání seniorů v České republice Srovnání přístupů VB/ČR Závěr |
References |
1) CÍRUS, Lukáš a Aleš CÍRUS, 2016.Informační a finanční gramotnost. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. ISBN 978-80-7561-044-7. 2) JANSOVÁ, Iveta, 2016.Moderní přístupy ke vzdělávání seniorů v informační gramotnosti. Brno. Magisterská diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Pavlína Mazáčková. 3) LIPKOVÁ, Helena, Radka ŘÍMANOVÁ, Adéla JAROLÍMKOVÁ a Iva ZADRAZILOVÁ, 2017. Information Behavior of Elderly Citizens in Search for Information on Current Events.Proinflow.19(1). 4) WEST, Sally, 2015. Later life in a digital world (2015) [online]. In: . [cit. 2017-06-22]. Dostupné z: http://www.ageuk.org.uk/Documents/EN-GB/For-professionals/Research/Later_life_in_a_digital_world.pdf?dtrk=true |