Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Srovnávací studie státem podporovaných programů rozvoje informační gramotnosti seniorů v České republice a ve Velké Británii
Thesis title in Czech: Srovnávací studie státem podporovaných programů rozvoje informační gramotnosti seniorů v České republice a ve Velké Británii
Thesis title in English: Comparative study of state-supported development programs in information literacy for seniors in Czech Republic and Great Britain
Key words: informační gramotnost|senioři|počítačová gramotnost|mediální gramotnost|edukační programy|vzdělávání seniorů
English key words: information literacy|seniors|computer literacy|medial literacy|educational programme|education of seniors
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.07.2017
Date of assignment: 14.07.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 06.09.2017
Date and time of defence: 03.09.2019 08:30
Date of electronic submission:07.07.2019
Date of proceeded defence: 03.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Barbora Drobíková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude věnovat problematice informační gramotnosti seniorů a programům zajišťujícím její rozvoj. Práce bude rozdělena na dvě části. V první části budou definovány základní pojmy (např. informační gramotnost, mediální gramotnost, ICT/digitální gramotnost nebo informační výchova). Také se v této části zaměřím na benefity plynoucí ze vzdělávání seniorů v oblasti informační gramotnosti. V druhé části budou popsány různé společnosti a instituce zabývající se vzděláváním seniorů (např. Univerzity třetího věku a Akademie třetího věku, Život 90, Age UK, The Online Centres Network …) a srovnávány vybrané programy pro rozvoj informační gramotnosti seniorů v České republice a Velké Británii na státní a doplňkově na regionální i lokální úrovni (např. projekt Studenti seniorům, Poznáváme společně, Care Online, Down Memory Lane…).
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Struktura:
Úvod do problematiky, vymezení základních pojmů
Význam vzdělávání seniorů v informační společnosti
Vybrané programy se zaměřením na informační vzdělávání seniorů ve Velké Británii
Vybrané programy se zaměřením na informační vzdělávání seniorů v České republice
Srovnání přístupů VB/ČR
Závěr
References
1) CÍRUS, Lukáš a Aleš CÍRUS, 2016.Informační a finanční gramotnost. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. ISBN 978-80-7561-044-7.
2) JANSOVÁ, Iveta, 2016.Moderní přístupy ke vzdělávání seniorů v informační gramotnosti. Brno. Magisterská diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Pavlína Mazáčková.
3) LIPKOVÁ, Helena, Radka ŘÍMANOVÁ, Adéla JAROLÍMKOVÁ a Iva ZADRAZILOVÁ, 2017. Information Behavior of Elderly Citizens in Search for Information on Current Events.Proinflow.19(1).
4) WEST, Sally, 2015. Later life in a digital world (2015) [online]. In: . [cit. 2017-06-22]. Dostupné z: http://www.ageuk.org.uk/Documents/EN-GB/For-professionals/Research/Later_life_in_a_digital_world.pdf?dtrk=true
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html