Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů na množství a složení hravého chování dětí.
Thesis title in Czech: Vliv fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů na množství a složení hravého chování dětí.
Thesis title in English: The influence of physical, social environment and parental views on the quantity and composition of play behaviour in children.
Key words: Dětská hra|fyzické prostředí|sociální prostředí|rodičovské postoje
English key words: Childrens play|physical environment|social environment|parental views
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. RNDr. Marek Špinka, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.06.2017
Date of assignment: 09.06.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.06.2017
Date and time of defence: 06.09.2018 00:00
Date of electronic submission:27.07.2018
Date of proceeded defence: 06.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Andrea Kučerová
 
 
 
Guidelines
Práce se zaměří na identifikaci hlavních faktorů, které ovlivňují množství a různorodost hravého chování dětí. Práce se bude zabývat aktivní, spontánní, pohybovou a interakční hrou, a to jak ve formě individuální, tak i sociální, tj. hrou mezi dětmi navzájem i mezi dětmi a dospělými. Významné faktory ovlivňující hru budou hledány v odborné a vědecké literatuře ve světovém měřítku. Půjde tedy o přehled zachycující působení fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů k dětské hře na množství dětské pohybové hry. Návrh výzkumu bude odvozen od nálezů v první části práce a může být zaměřen například na ověření vlivu fyzického, sociálního prostředí a postojů rodičů na míru, spontaneitu a bohatost hravého chování zahrnujícího fyzický pohyb, což bude zjišťováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dětmi.
References
Gurholt K. P., Sanderud J. R. (2016). Curious play: children’s exploration of nature. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. 16(4), 318-329

Hyndman B., Benson A., Telford A. (2016). Active Play: Exploring the Influences on Children's School Playground Activities. American Journal of Play. 8(3), 325-344

Luchs A. , Fikus M.. A Comparative Study of Active Play on Differently Designed Playgrounds. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. 2013, 13(3), 206-222

Pellegrini, A. D., Smith P. K. (Eds.). (2005). The Nature of Play: Great Apes and Humans. New York: Guilford Press.

Pellegrini, A. D. (Editor). (2011). The Oxford Handbook of the Development of Play. New York: Oxford University Press.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html