Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Cesta k současné dramatice skrze komedii dell´arte a G. B. Andreiniho
Thesis title in Czech: Cesta k současné dramatice skrze komedii dell´arte a G. B. Andreiniho
Thesis title in English: Journey towards current drama through commedia dell´ arte and G. B. Andreini
Key words: dramatika|commedia dell’arte|Andreini|divadlo|komedie dell'arte|Geisslers Hofcomoedianten
English key words: playwriting|commedia dell’arte|Andreini|theatre|Geisslers Hofcomoedianten
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Romance Studies (21-URS)
Supervisor: prof. PhDr. Jiří Pelán, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.06.2017
Date of assignment: 12.06.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.06.2017
Date and time of defence: 05.09.2019 13:00
Date of electronic submission:29.07.2019
Date of proceeded defence: 05.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Magdalena Žáčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem této bakalářské práce je osobnost a dílo významného italského komediografa G. B. Andreiniho, přičemž hlavní pozornost bude soustředěna k jeho hře Dvě komedie v komedii.
Doporučuji tento postup:
1. Fenomén commedie dell’arte.
2. Osobnost a dílo G. B. Andreiniho.
3. Jeho hra Le due comedie in comedia (1623)
4. Inscenace této hry v podání souboru Geisslers Hoffcomoedianten (2014).
5. Závěr: v čem je Andreini inspirativní i pro dnešní divadelní praxi, jakým směrem se ubírají případné aktualizace.
References
PRAMEN:

Giovan Battista ANDREINI, Le due comedie in comedia, Venezia, Imberti, 1623; moderní edice in Commedie dell’Arte, a cura di Siro Ferrone, Milano, Mursia, 1986, II, pp. 17

LITERATURA:

Karel KRATOCHVÍL, Komedie dell'arte doma i za hranicemi, Praha, Panorama, 1973; týž, Ze světa komedie dell'arte, Praha, Panorama, 1987.
Maurizio REBAUDENGO, "Grandissima forza ha 'l piccolo fanciullo Amore": l'eterodossia erotica in Amore nello specchio di Giovan Battista Andreini, Sodoma, jaro-léto 1993, č. 5, s. 57-74; týž, Giovan Battista Andreini tra poetica e drammaturgia, Torino, Rosenberg & Sellier, 1994.
Roberto TESSARI, Teatro e spettacolo nel Settecento, Roma – Bari, Laterza, 1995.
Mirella SCHINO, Profilo del teatro italiano dal XV al XX secolo, Roma, Carocci, 2003.
Petr PAVLOVSKÝ (ed.), Základní pojmy divadla. Teatrologický slovník, Praha, Libri –Národní divadlo, 2004.
Jiří PELÁN (ed.), Slovník italských spisovatelů, Praha, Libri, 2004.
Kateřina BOHADLOVÁ, Flaminio Scala a jeho Il Teatro delle Favole rappresentative v zrcadle doby: Morfologická analýza Scalových scénářů podle metody V. J. Proppa, Praha,Libri, 2005.
Petr HAŠEK, Geisslers Hofcomoedianten. Principy barokního divadla a možnosti jejich využití v divadle současném, diplomová práce obhájená na KALD DAMU, Praha 2008.
Kateřina BOHADLOVÁ, Astarto versus Atalanta. Heinrich Rademin, "Director Comicus" (1674-1731), v kontextu italskoněmecké divadelní dramaturgie počátku 18. století, diplomová práce obhájená na ÚRS FFUK 28. 4. 2009.
Kateřina BOHADLOVÁ, Giovan Battista Andreini: Dvě komedie v komedii, Divadelní revue. 26, 2015, č. 2, s. 107-128.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html