Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Sebepojetí dětí s ADHD
Thesis title in Czech: Sebepojetí dětí s ADHD
Thesis title in English: Self – Concept in Children with ADHD
Key words: děti|ADHD|sebepojetí|vývoj|rodina
English key words: children|ADHD|selfconcept|development|family
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.06.2017
Date of assignment: 01.06.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.06.2017
Date and time of defence: 20.06.2018 00:00
Date of electronic submission:01.05.2018
Date of proceeded defence: 20.06.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Vladěna Janoušková
 
 
 
Guidelines
Porucha aktivity a pozornosti je neurovývojová porucha, jejíž symptomy ovlivňují každodenní fungování dítěte v různých oblastech. Častější kritika, tresty, selhávání v sociálních vztazích i ve vzdělávacím procesu mohou mít negativní dopad na sebepojetí dítěte. Cílem první části bakalářské práce je věnovat se sebepojetí dětí zejména ve spojitosti s rozličnými prostředími, která mají velký vliv na vývoj sebepojetí. Mezi ně patří zejména rodina, školní třída nebo zájmové kroužky.
Projekt pak navrhne možnosti zkoumání sebepojetí dětí s ADHD s praktickým využitím poznatků pro následné psychologické poradenství.
References
Blatný, M. a kol. (2010). Psychologie osobnosti: Hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada.

Drtílková, I. (2006). Dítě s hyperkinetickou poruchou. Praha: Gasset.

DuPaul, G. J., Barkley, R. A., & Stoner, G. (1994). ADHD in the schools: assessment and intervention strategies. New York: Guilford Press.

Goetz, M., Uhlíková, P. (2009). ADHD: Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha: Galén.

Jucovičová, D., Žáčková H. (2010). Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada.

Munden, A., Arcelus, J. (2002). Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Praha: Portál.

Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. (2001). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.

Weiss, G., & Hechtman, L. T. (1993). Hyperactive children grown up: ADHD in children, adolescents, and adults (2nd ed.). New York: Guilford Press.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html