Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole
Thesis title in Czech: Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole
Thesis title in English: The role of teacher´s assistent in inclusive education at primary schools
Key words: Inkluze|Inkluzivní vzdělávání|asistent pedagoga|žák|škola|učitel|výuka
English key words: inclusions|Inclusive education|teaching assistant|pupil|school|teacher|Teaching
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 31.05.2017
Date of assignment: 31.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.07.2017
Date and time of defence: 22.05.2018 00:00
Date of electronic submission:15.04.2018
Date of proceeded defence: 22.05.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
V teoretické části své práce se zaměřím na charakteristiky inkluzivního vzdělávání obecně i v kontextu jendé konkrétní základní školy. Nastíním současnou situaci ve vzdělávání po platnosti novely zákona o inkluzivním vzdělávání a popíši roli asistenta pedagoga, jak z historického, tak současného hlediska. V praktické části se budu zabývat vztahem mezi učitelem a asistentem pedagoga, který ovlivňuje jak proces výuky, tak jednotlivé žáky.
References
TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Dashöfer, c2015. ISBN 978-80-87963-15-9.
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.
ČAPKOVÁ, Martina. Asistent pedagoga a jeho místo v současném vzdělávacím systému v České republice [online]. 2011 [cit. 2017-04-20]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/111199. Vedoucí práce Jaroslava Zemková.
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. 2. upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 9788021081406.
MILTROVÁ, Martina. Inkluzivní vzdělávání v současné základní škole [online]. 2014 [cit. 2017-07-06]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/118740. Vedoucí práce Helena Hejlová.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Praha: Grada, 2010. Pedagogika. ISBN 9788024730707.
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 9788073676797. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/201003/contents/nkc20102028983_1.pdf
ČESKÁ REPUBLIKA. Vyhláška o vzdělávání žáku se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. In: Sbírka zákonů. Praha: ALBATROS MEDIA, ©2000-2015, ročník 2016, částka 10, číslo 27. Dostupné také z: http://www.ceskaskola.cz/2016/01/vyhlaska-c-272016-sb-o-vzdelavani-zaku.html
BRADLEY, Jana. A co já s tím?: integrace, nebo desegregace? speciálně pedagogické úvahy a odborné postřehy asistenta pedagoga. Prostějov: Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-280-7.
BERKA, Vít. Co dělá asistent pedagoga. Školství. 2006, 14(3), 4. ISSN 1210-8316.
DROTÁROVÁ, Lucia. Asistent pedagoga - stav v ČR 2006. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006. ISBN 80-86856-22-4.
PANČOCHA, Karel. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání: vymezení pojmů a návrhy výzkumných strategií = Social determinants of inclusive education : terminology definition and possibilities of research. In: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. = Education of pupils with special educational needs II.. Brno: Paido, 2008, s. 31-38.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html