Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Míra individuálního přístupu k dětem v různých typech předškolních zařízení
Thesis title in Czech: Míra individuálního přístupu k dětem v různých typech předškolních zařízení
Thesis title in English: Degree of individual approach to children in various kinds pre-school facilities
Key words: předškolní věk|předškolní zařízení|individuální přístup|předškolní pedagogika
English key words: pre-school age|pre-school facilities|individual approach|pre-school education
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 31.05.2017
Date of assignment: 31.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.07.2017
Date and time of defence: 21.05.2018 00:00
Date of electronic submission:19.04.2018
Date of proceeded defence: 21.05.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jana Burianová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je porovnání individuálního přistupu v různých typech předškolních zařízení pomocí kvalitativního výzkumu formou dotazníků. Dotazníky budou rozdány rodičům a následně zkoumány odpovědi, ve kterých se v nějaké formě vyskytne odpoveď s námětem individuálního přistupu. V teoretické časti bude přiblížení různých typů předškolního vzdělávání jako například Montessori pedagogika ve školkách, klasická státní školka, lesní školka aj. Výzkumná čast poté bude zpracována z užšiho výberu zařízení. Pomocí výzkumu by měl být jasnější pohled rodičů na různá předškolní zařízení z hlediska individualního přístupu učitelů. Celá práce bude doprovázena mým pozorováním v jednotlivých zařízeních.
References
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.
DLOUHÁ, Dita a Ondřej KLOS. Čo je Montessori. Praha: Montessori ČR, 2017. ISBN 978-80-906627-1-1.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-327-7.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Přeložil Jan VOLÍN. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-382-0.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-786-1.
Rámcový program pro předškolní vzdělávání.Praha : MŠMT 2001
ŠULOVÁ, Lenka a Chantal ZAOUCHE-GAUDRON. Předškolní dítě a jeho svět. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0752-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html