Míra individuálního přístupu k dětem v různých typech předškolních zařízení
Thesis title in Czech: | Míra individuálního přístupu k dětem v různých typech předškolních zařízení |
---|---|
Thesis title in English: | Degree of individual approach to children in various kinds pre-school facilities |
Key words: | předškolní věk|předškolní zařízení|individuální přístup|předškolní pedagogika |
English key words: | pre-school age|pre-school facilities|individual approach|pre-school education |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 31.05.2017 |
Date of assignment: | 31.05.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 31.07.2017 |
Date and time of defence: | 21.05.2018 00:00 |
Date of electronic submission: | 19.04.2018 |
Date of proceeded defence: | 21.05.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jana Burianová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je porovnání individuálního přistupu v různých typech předškolních zařízení pomocí kvalitativního výzkumu formou dotazníků. Dotazníky budou rozdány rodičům a následně zkoumány odpovědi, ve kterých se v nějaké formě vyskytne odpoveď s námětem individuálního přistupu. V teoretické časti bude přiblížení různých typů předškolního vzdělávání jako například Montessori pedagogika ve školkách, klasická státní školka, lesní školka aj. Výzkumná čast poté bude zpracována z užšiho výberu zařízení. Pomocí výzkumu by měl být jasnější pohled rodičů na různá předškolní zařízení z hlediska individualního přístupu učitelů. Celá práce bude doprovázena mým pozorováním v jednotlivých zařízeních. |
References |
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7. DLOUHÁ, Dita a Ondřej KLOS. Čo je Montessori. Praha: Montessori ČR, 2017. ISBN 978-80-906627-1-1. HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-327-7. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9. MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Přeložil Jan VOLÍN. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-382-0. OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-786-1. Rámcový program pro předškolní vzdělávání.Praha : MŠMT 2001 ŠULOVÁ, Lenka a Chantal ZAOUCHE-GAUDRON. Předškolní dítě a jeho svět. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0752-2. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. |