Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Význam a vztah self-talku a dalších vybraných psychologických aspektů dobrého sportovního výkonu
Thesis title in Czech: Význam a vztah self-talku a dalších vybraných psychologických aspektů dobrého sportovního výkonu
Thesis title in English: The role of self-talk and other chosen psychological aspects of sport performance and their interactions
Key words: sportovní výkon|mentální strategie|self-talk|self-efficacy|pozornost|flow
English key words: sport performance|mental strategies|self-talk|self-efficacy|attention|flow
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 31.05.2017
Date of assignment: 31.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.06.2017
Date and time of defence: 19.06.2018 00:00
Date of electronic submission:01.05.2018
Date of proceeded defence: 19.06.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Jelínek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V teoretické části bakalářské práci se budu zabývat vztahem self-talku a vybraných prediktorů dobrého sportovního výkonu. V práci bude popsán princip self-talku, jeho formy, hlavně pak jeho konstruktivní forma, která je právě spojována s dobrým sportovním výkonem. Dále zde budou popsaný vybrané prediktory dobrého sportovního výkonu, zejména ty, u kterých se předpokládá vztah právě se self-talkem. Práce se tedy bude soustředit na efektivní využití self-talku, jakožto účinné techniky na zlepšení sportovního výkonu, prostřednictvím vybraných prediktorů takového výkonu, jako je například vysoké self-efficacy (vnímaná osobní účinnost), či stav zvýšené koncetrace - takzvaný stav “flow”. Zkoumat se bude účinnost tohoto vztahu u amatérských i profesionálních sportovců.

Návrh výzkumu vyplývajícího z první části této práce kvalitativně odliší sportovce aktivně využívající této techniky od těch, kteří tak nečiní a porovná jejich výsledky v rámci výše zmíněných fenoménů. Výsledná diferenciace probandů by pak měla určit ty, na které bude zaměřen intervenční program, který by měl zefektivnit použití konstruktivního self-talku a následně porovnat výsledky těchto jedinců před a po intervenci.
References
AY, K. M., HALAWEH, R., & AL-TAIEB, M. A. (2013). Positive self-talk and its effect on learning the grab start skill in swimming and self-efficacy improvement. Journal Of Physical Education & Sport, 13(4), 578-582.

Bandura, A. (c1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman.

Csikszentmihalyi, M. (c1990). Flow: the psychology of optimal experience. New York:Harper & Row

Horn, T. S. (c2008). Advances in sport psychology (3rd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.

Janoušek, Jaromír (2001). Intrapersonální komunikace a vnitřní řeč. Československá psychologie, 45, 6, 481-492.

Latinjak, A. T., Hatzigeorgiadis, A., & Zourbanos, N. (2017). Goal-Directed and Spontaneous Self-Talk in Anger- and Anxiety-Eliciting Sport-Situations. Journal Of Applied Sport Psychology, 29(2), 150-166.

Pineau, T. R., Glass, C. R., Kaufman, K. A., & Bernal, D. R. (2014). Self- and Team-Efficacy Beliefs of Rowers and Their Relation to Mindfulness and Flow. Journal Of Clinical Sport Psychology, 8(2), 142-158.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html