Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě
Thesis title in Czech: Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě
Thesis title in English: Inclusive practice of the current school and gifted child
Key words: základní škola|dítě|nadání|inkluze|vzdělávání
English key words: primary school|children|talent|inclusion|education
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.05.2017
Date of assignment: 30.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.12.2017
Date and time of defence: 18.06.2019 08:00
Date of electronic submission:06.05.2019
Date of proceeded defence: 18.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je na základě případových studií ukázat specifika inkluzivních opatření využívaných na podporu mimořádně nadaných dětí v základním vzdělávání.
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.
Teorie se zaměří na problematiku inkluze mimořádně nadaných dětí, zvolená podpůrná opatření, diagnostiku a specifika různého talentu a na možnosti pedagogické práce s mimořádně nadanými dětmi. Budou užity zejména metody teoretický analýzy a metody interpretativní.
Výzkumná část bude na základě zpracování kvalitativních případových studií hledat odpověď na výzkumnou otázku "Jak probíhá inkluze dětí s mimořádným nadáním".
References
MUDRÁK, Jiří. Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7520-7.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3.
HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5014-3.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.
MÖNKS, F. J. a Irene H. YPENBURG. Nadané dítě: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. Výchova a vzdělávání. ISBN 80-247-0445-5.
LANDAU, Erika. Odvaha k nadání. Praha: Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.
HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-549-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html