Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem
Thesis title in Czech: | Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem |
---|---|
Thesis title in English: | Information literacy lessons focused on people with intellectual disabilities |
Key words: | Lekce informační gramotnosti|mentální retardace|knihovny|osoby se specifickými potřebami|osoby s mentálním postižením |
English key words: | Lectures of information literacy|mental retardation|libraries|people with special needs|people with intellecual dissabilities |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.05.2017 |
Date of assignment: | 29.05.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 14.06.2017 |
Date and time of defence: | 21.06.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 06.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 21.06.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Guidelines |
Zmapováni Lekcí informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem v ČR. Vytvoření metodických pokynů pro tvorbu lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Osnova: Teoretická část Příčiny vzniku mentální retardace Kategorie mentální retardace Vzdělávání osob s mentálním handicapem Integrace osob s mentálních handicapem Standard Handicap Friendly Zmapování situace v ČR, lekce IG pro mentálně handicapované Praktická část: Výsledky výzkumu v ČR Srovnání lekcí IG v rámci ČR Návrh lekce Informační gramotnosti |
References |
RAGAINS, Patrick a Kimberly THORNTON. Information literacy instruction that works: a guide to teaching by discipline and student population. Second edition. Chicago, Illinois: Neal-Schuman, 2013. ISBN 9781555708740. CERNIŇÁKOVÁ, Eva a Helena HUBATKOVÁ SELUCKÁ, ed. Rovný přístup - Standard Handicap Friendly: metodická příručka pro práci knihoven s uživateli s postižením. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2014. ISBN 978-80-7050-641-7 ALBERTSON, Dan, Maryann S. WHITAKER a R. Alexander PERRY. Developing and Organizing a Community Engagement Project That Provides Technology Literacy Training to Persons with Intellectual Disabilities. Journal of Education for Library and Information Science [online]. 2011, 52(2), 142 [cit. 2017-05-22]. ISSN 07485786. Dostupné z: EBSCOhost Dostupné také z:http://www.jstor.org/stable/41308889 ALBERTSON, Dan a Maryann S. WHITAKER. A Service-Learning Framework to Support an MLIS Core Curriculum. Journal of Education for Library [online]. 2011, 52(2), 152-163 [cit. 2017-05-22]. ISSN 07485786. Dostupné z: EBSCOhost |