Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza mediálního obrazu počítačové hry This War of Mine
Thesis title in Czech: Analýza mediálního obrazu počítačové hry This War of Mine
Thesis title in English: Analysis of the media coverage of computer game This War of Mine
Key words: počítačové hry|etika|This War of Mine|rámcová analýza|online média
English key words: computer games|ethics|This War of Mine|frame analysis|online media
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.05.2017
Date of assignment: 31.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 15.06.2017
Date and time of defence: 28.01.2019 09:00
Date of electronic submission:17.12.2018
Date of proceeded defence: 28.01.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Počítačové hry s válečným zaměřením představují pro své hráče významný zdroj informací o daném konfliktu. Samotné zobrazení konfliktu je však mnohdy zjednodušující či přímo potlačující morální a etické otázky s ním spojené. Hra This War of Mine se stala první komerčně úspěšnou válečnou počítačovou hrou, která svůj profil naopak na těchto morálních a etických otázkách postavila a hráči představuje vojenský konflikt z pohledu civilisty.

Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem byly tyto skutečnosti reflektovány v médiích, která o této hře psala. Porovnáváno bude pokrytí mezi online médii zaměřenými na herní tematiku a těmi, jejichž primární zaměření se této problematice nevěnuje. Metodologie: obsahová analýza dat.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
JUUL, Jesper. Half-real: video games between real rules and fictional worlds. Cambridge: MIT Press, 2005. ISBN 0262101106.
KLEVJER, Rune. What is the Avatar? Fiction and embodiment in avatar-based singleplayer computer games. Norsko: University of Bergen, Department of Information Science and Media Studies, 2006. Vedoucí práce Jostein Gripsrud.
SICART, Miguel. The ethics of computer games. Cambridge : MIT Press, 2009. ISBN 9780262516624.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html