Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Thesis title in Czech: Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Thesis title in English: Factors which influence children´s and adolescent´s motivation for playing musical instrument
Key words: motivace|hra na hudební nástroj|hudební vývoj
English key words: motivation|playing a musical instrument|musical development
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.05.2017
Date of assignment: 22.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.05.2017
Date and time of defence: 05.09.2018 00:00
Date of electronic submission:01.05.2018
Date of proceeded defence: 05.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Vladěna Janoušková
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměřuje se na faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících a jejím cílem je zmapování těchto faktorů a jejich proměn v různých fázích vývoje dítěte až do dospívání. Literárně přehledová část se bude zabývat vybranými faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj na různých výkonnostních úrovních. Mezi důležité podmínky motivace ke hře na hudební nástroj řadíme působení učitele hudby, rodičů, sociálně-kulturního prostředí, věku studenta, pohlaví a osobnosti studenta.

Návrh výzkumného projektu bude vypracován za účelem prozkoumání faktorů vedoucích k změně převažující vnější motivace ve vnitřní. Výzkum bude mít kvalitativní design a probíhat bude formou polostrukturovaných rozhovorů s dětmi a dospívajícími od šesti do dvaceti let, kteří navštěvují jak základní umělecké školy, tak specializované hudební školy a konzervatoře.
References
Davidson, J., Howe, M., Moore, D., & Sloboda, J. (1996). The role of parental influences in the development of musical performance. British Journal of Developmental Psychology, 14 (4), 399-412.

Gillernová, I. (2010). Edukační styly učitelů. Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol. Praha: ASPI Publishing, 10(10), 30-36.

Hodges, D., & Sebald, D. (2011). Music in the human experience: an introduction to music psychology. New York, NY: Routledge.

Komárek T. (2013). Intrinsická motivace a prožitek flow u žáků základní umělecké školy (Rigorózní práce, Univezita Karlova, Praha).

Stenberg R. J., & Williams, W. M. (2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html