Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Účinné přesvědčování v pohostinských službách
Thesis title in Czech: Účinné přesvědčování v pohostinských službách
Thesis title in English: Effective persuasion in restaurant services
Key words: Přesvědčování|Pohostinství|Sociální schválení
English key words: Persuasion|Restaurant services|Social proof
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.05.2017
Date of assignment: 19.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.05.2017
Date and time of defence: 05.09.2018 00:00
Date of electronic submission:01.08.2018
Date of proceeded defence: 05.09.2018
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Mojmír Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku přesvědčování a jeho využití v každodenních situacích v pohostinství.
Literárně-přehledová část bakalářské práce se zabývá persvazivními technikami, které jsou v současnosti praktikované v různých druzích restauračních zařízení a s nimiž máme všichni každodenní zkušenost. Persvazi si mnohdy ani neuvědomujeme, jedním z cílů bakalářské práce je tedy „zvědomit“ strategie, které například obsluha využívá k tomu, aby zákazníky přiměla ke konzumaci většího množství potravin či ke konzumaci potravin dražších, případně ke zvýšení šancí na větší spropitné.
Návrh výzkumného projektu je zaměřen na Cialdiniho princip sociálního schválení v pohostinství a na odlišnosti mezi individualistickými a kolektivistickými kulturami, co se podléhání tomuto jevu týče. Princip sociálního schválení říká, že když se lidé ocitnou v určitých situacích, mají tendenci chovat se podle toho, jak se chová okolí. Tento zákon však nemusí platit ve všech kulturách, existuje předpoklad, že v individualistické kultuře typu Spojené státy americké (nebo i Česká republika) bude jeho platnost omezena.
References
Cialdini, R. B. (1984). Influence: the psychology of persuasion. New York: HarperCollins.

Cialdini, R. B. (2016). Pre-suasion: a revolutionary way to influence and persuade. London: Random House Books

Howlett, E. A., Burton, S., Bates, K., & Huggins, K. (2009). Coming to a Restaurant Near You? Potential Consumer Responses to Nutrition Information Disclosure on Menus. Journal Of Consumer Research, 36(3), 494-503.

Seiter, J. S., Brownlee, G. M. & Sanders, M. (2011). Persuasion by Way of Example: Does Including Gratuity Guidelines on Customers' Checks Affect Restaurant Tipping Behavior? Journal of Applied Social Psychology, 41(1), 150-159.

Seiter, J., & Weger, H. (2008). The Effect of Generalized Compliments, Sex of Server, and Size of Dining Party on Tipping Behavior in Restaurants. Conference Papers - National Communication Association, 1-20.

Wansink, B. (2006). Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think. New York: Bantam Dell.

Wansink, B. (2010). From mindless eating to mindlessly eating better. Physiology, 100(5),
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html