Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vnímání a prožívání férovosti při koupi a placení
Thesis title in Czech: Vnímání a prožívání férovosti při koupi a placení
Thesis title in English: Perception and experience of fairness in the process of buying and paying
Key words: férovost ceny|férovost cenotvorby|nerovnost|copingové strategie|negativní emoce
English key words: price fairness|pricing fairness|inequity|coping strategies|negative emotions
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Höschlová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.05.2017
Date of assignment: 19.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.06.2017
Date and time of defence: 19.06.2018 00:00
Date of electronic submission:01.05.2018
Date of proceeded defence: 19.06.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Barbora Riedl Černíková
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou vnímání a prožívání férovosti při koupi a placení. Budou zde uvedeny faktory a podmínky, které ovlivňují vnímání férovosti cen (price fairness) a vnímání férovosti při stanovování cen (pricing fairness). Dále se práce zaměří na vztah kupující-prodávající, implicitní a explicitní srovnávání cen, rozlišení kognitivních a emočních komponent při vytváření úsudku o férovosti ceny a jaké má celkové zhodnocení férovosti ceny následky pro kupujícího i prodávajícího.

Návrh výzkumného projektu bude zaměřen na vnímání férovosti cen u daných produktů. První skupina bude hodnotit férovost cen na základě zpřístupněných relevantních informací pro stanovení cen daných produktů. Druhá skupina jedinců nebude mít informace k stanoveným cenám k dispozici. Bude se jednat o kvalitativní výzkum.
References
Kahneman, D., Knetsch, J. L., & Thaler, R. H. (1986). Fairness and the assumptions of economics. Journal of business, S285-S300.

Kaura, V. (2012). A link for perceived price, price fairness and customer satisfaction. Pacific Business Review International, 5(6), 84-88.

Richards, T. J., Liaukonyte, J., & Streletskaya, N. A. (2016). Personalized pricing and price fairness. International Journal of Industrial Organization, 44, 138-153.

Rothenberger, S. (2015). Fairness through transparency—The influence of price transparency on price fairness perceptions. Working Papers CEB, 15.

Taylor, W. J., & Kimes, S. E. (2010). How hotel guests perceive the fairness of differential room pricing. Cornell Hospitality Report, 10(2), 6-13.

Xia, L., Monroe, K. B., & Cox, J. L. (2004). The price is unfair! A conceptual framework of price fairness perceptions. Journal of marketing, 68(4), 1-15.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html