Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
The Influence of Game Design Elements on Students' Motivation to Learn
Thesis title in Czech: Vliv prvků herního designu na motivaci studentů k učení
Thesis title in English: The Influence of Game Design Elements on Students' Motivation to Learn
Key words: Black Box|Flow|PANAS|herní design|odměna|trest
English key words: Black Box|Flow|PANAS|game design|reward|penalty
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: angličtina
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.05.2017
Date of assignment: 17.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 13.09.2017
Date and time of defence: 04.09.2018 09:00
Date of electronic submission:08.05.2018
Date of proceeded defence: 04.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: MgA. Ondřej Javora, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zjistit, který ze dvou zkoumaných prvků herního designu více motivuje studenty k učení. Zkoumanými prvky bude odměna za správnou odpověď a trest za nesprávnou odpověď. Metoda výzkumu bude laboratorní experiment, který bude proveden se dvěma experimentálními skupinami. Každá skupina bude hrát jinou verzi deskové výukové hry Black Box. Obě verze hry budou identické, změněn bude jenom zkoumaný game designový prvek. Sběr dat bude proveden pomocí znalostních testů, vytvořených na základě obsahu hry Black Box, a standardizovaných
dotazníku Flow a PANAS. V závěru práce budou výsledky experimentu zhodnoceny a zasazeny do kontextu existujících poznatků o výuce pomocí her.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s předpisy a metodikami Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.
References
JORK, Staffan. a Jussi. HOLOPAINEN. Patterns in game design. Hingham, Mass.: Charles River Media, c2005. Game development series (Charles River Media (Firm)). ISBN 978-158-4503-545.

MARTIN, Crystle a Ryan MARTINEZ. Games in classroom and practice in library and information science education. On the Horizon [online]. 2016, 24(1), 82-87 [cit. 2017-04-30]. DOI: 10.1108/OTH-08-2015-0051. ISSN 10748121.

SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Second edition. ISBN 978-146-6598-645.

MAYER, Richard E. Computer games for learning: an evidence-based approach. Cambridge: The MIT Press, 2014. ISBN 978-026-2027-571.

MAYER, Richard E. Multimedia learning. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-052-1735-353.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html