Využití NAB (Neuropsychological Assessment Battery) v diferenciální diagnostice psychogenních neepileptických záchvatů (PNES).
Thesis title in Czech: | Využití NAB (Neuropsychological Assessment Battery) v diferenciální diagnostice psychogenních neepileptických záchvatů (PNES). |
---|---|
Thesis title in English: | The use of NAB (Neuropsychological Assessment Battery) in the differential diagnosis of psychogenic nonepileptic seizures (PNES). |
Key words: | Psychogenní neepileptické záchvaty|Neuropsychological Assessment Battery|Neuropsychologická diagnostika|Kognitivní funkce |
English key words: | Psychogenic nonepileptic seizures|Neuropsychological Assessment Battery|Neuropsychological diagnosis|Cognitive functions |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | prof. PhDr. Lenka Krámská, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 17.05.2017 |
Date of assignment: | 17.05.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 27.09.2017 |
Date and time of defence: | 03.09.2018 00:00 |
Date of electronic submission: | 28.06.2018 |
Date of proceeded defence: | 03.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student |
Opponents: | doc. PhDr. Petr Kulišťák, Ph.D. |
Guidelines |
Diferenciální diagnostika epileptických záchvatů je mnohdy velmi komplikovaná a stanovení správné diagnózy může trvat i několik let. Zvláštním případem je pak rozlišení psychogenních neepileptických záchvatů od epileptických záchvatů. Nedílnou součástí diferenciální diagnostiky vedle epileptologického vyšetření (video EEG monitorace) je i vyšetření neuropsychologické. V diplomové práci se tedy zaměřím na možnosti využití NAB (Neuropsychological Assessment Battery) v diferenciální diagnostice epilepsie a PNES (psychogenních neepileptických záchvatů). V rámci výzkumu nejdříve porovnám výsledky pacientů s PNES s výsledky pacientů trpících epilepsií. Následně předložím screeningový modul i kontrolní skupině (jedincům bez diagnózy PNES, epilepsie, nebo jiného neurologického onemocnění) a porovnám kontrolní skupinu se skupinou PNES a epilepsie. Cílem diplomové práce je zjistit, zda neuropsychologické vyšetření pomocí NAB může lékařům a psychologům poskytnout konkrétní informace, které by diferenciální diagnostiku PNES a epilepsie zjednodušily. Tato zjištění by v ideálním případě měla vést k přesnější diferenciální diagnostice PNES, například tím, že se v budoucnu sníží počet falešně pozitivních výsledků v diagnostice epilepsie. |
References |
Alsaadi, T.M. (2005). Psychogenic nonepileptic seizures. American Family Physician. 72(5), 849-856. Ettinger, A.B. (1999). A comprehensive profile of clinical, psychiatric and psychosocial characteristics of patients with psychogenic nonepileptic seizures. Epilepsia, 40(9), 1292-1298. Gavett, B., & Gurnani, A. (2016). Practice effects on story memory and list learning tests in the neuropsychological assessment of older adults. Plos One, 11(10), 1-17. Seidl, Z. (2015). Neurologie pro studium i praxi (2.ed.).Praha: Grada Strauss, E. (2009). Developments in Neuropsychological assessment: Refining psychometric and clinical interpretive methods. Canadian Psychology, 50(3), 196-209. |