Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Aktivační programy se zaměřením na kognitivní funkce pro seniory
Thesis title in Czech: Aktivační programy se zaměřením na kognitivní funkce pro seniory
Thesis title in English: Activation programs focusing on cognitive functions for seniors
Key words: Aktivizační programy|senioři|trénink|kognitivní funkce|stárnutí
English key words: Activation programs|seniors|training|cognitive functions|aging
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Daniel Heller
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.05.2017
Date of assignment: 17.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.08.2017
Date and time of defence: 06.09.2018 00:00
Date of electronic submission:31.07.2018
Date of proceeded defence: 06.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Lucia Hrešková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměří na aktuálně využívané programy, které aktivizují seniorskou populaci tréninkem kognitivních funkcí. V literárně přehledové části uvede problematiku stárnutí, stručně shrne důležité informace o kognitivních funkcích a jejich změnách v důsledku stárnutí. Poté představí aktivační programy pro seniory obecně a následně se bude věnovat konkrétně těm se zaměřením na kognitivní funkce.
V návrhu projektu dílčího aspektu problému bude kvantitativně zkoumána efektivita dvou používaných aktivačních programů pro seniory. Efektivita bude zkoumána z několika hledisek – z hlediska krátkodobého i dlouhodobého efektu a z hlediska objektivních výsledků v testech i sebehodnocení kognitivních funkcí.
References
Preiss, M., Chrástková, D., Steinová, D., & Vejsadová, J. (2010). Efektivita trénování paměti. Praha: Psychiatrické centrum Praha.

Preiss, M., & Křivohlavý, J. (2009). Trénování paměti a poznávacích schopností. Praha: Grada.

Smith, G. E., Housen, P., Yaffe, K., et al. (2009). A Cognitive Training Program Based on Principles of Brain Plasticity: Results from Improvement in Memory with Plasticity-based Adaptive Cognitive Training (IMPACT) Study. Journal of American Gerietrics Society, 57(4), 594-603.

Vágnerová, M. (2007). Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html