Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Videomapping
Thesis title in Czech: Videomapping
Thesis title in English: Videomapping
Key words: videomapping|projekce|visual augmented reality|veřejný prostor|scénografie|mixed reality|muzeologie|nová média|videoart|popularizace vědy|festival světel|digitální práva|postinternet|pohyblivý obraz|animace|motion graphics|Son et lumière|interaktivita|spektákl
English key words: videomapping|projection|visual augmented reality|public space|scenography|mixed reality|museology|new media|videoart|popularization of science|festival of light|digital rights|postinternet|moving image|animation|motion graphics|Son et lumière|interactivity|spectacle
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Art History (21-UDU)
Supervisor: Mgr. Zuzana Štefková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.05.2017
Date of assignment: 15.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.07.2018
Date and time of defence: 05.09.2018 09:00
Date of electronic submission:11.07.2018
Date of proceeded defence: 05.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V této bakalářské práci hodlám podrobit vzrůstající fenomén tzv. Videomappingu kunsthistorickému pohledu, což tvoří jisté novum, poněvadž teoretická reflexe přichází zatím spíše od samotných tvůrců. Práce se bude zabývat téměř výhradně exteriérovými projekcemi a v menších tématických okruzích představí určité typy přístupů na základě neformálních podobností. I s touto stránkou se práce v mezích možností vyrovná. Cílem bude podat kritickou analýzu možností tohoto relativně nového media a ostřeji položit hranici mezi uměním a popkulturním produktem.
References
Kunsthistorická literatura
FOSTER, Hal, Rosalind E. KRAUSS, Yve-Alain BOIS, B. H. D. BUCHLOH a David JOSELIT. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Přeložil Josef HRDLIČKA, přeložil Irena ELLIS, přeložil Jitka SEDLÁČKOVÁ, přeložil Jana HLÁVKOVÁ. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7391-975-7.
MACEK, Petr. Barevnost fasád: průzkum, dokumentace, vyhodnocení a obnova exteriéru historických staveb. Praha: Národní památkový ústav, ústřední pracoviště, 2009. ISBN 978-80-87104-48-4.
Teoretická literatura
DARLEY, Andrew. VISUAL DIGITAL CULTURE. Surface play and spectacle in new media genres
DEBORD, Guy. Společnost spektáklu. V Praze: Intu, 2007. ISBN 978-80-903355-5
CHATMAN, Seymour Benjamin. Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008. Teoretická knihovna. ISBN 978-80-7294-260-2.
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 3. Praha: Torst, 2014. ISBN 978-80-7215-477-7.
Odborné články
Bimber, Oliver, et al. “Superimposing pictorial artwork with projected imagery.”ACM SIGGRAPH 2006 Courses. ACM, 2006.
NAIMARK, Michael. "Spatial Correspondence in Motion Picture Display" (PDF). SPIE Proceedings, vol. 462, Optics and Entertainment, Los Angeles, 1984.
RASKAR, Ramesh. "Spatially Augmented Reality" (PDF). Office of the Future. IWAR. Retrieved 21 September 2016
HAMILTN James R. The ‘Uncanny Valley’ and Spectating Animated Objects. Proceedings of the European Society of Aesthetics. http://www.eurosa.org/volumes/6/HamiltonESA2014.pdf
Diplomové práce
MUCHA, Jiří. Videomapping v diskurzu umění nových médií [online]. Brno, 2015 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/372242/ff_b/>. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Jana Horáková.
Další literatura
518, Vladimir, Jan MATOUŠEK a Markéta VINGLEROVÁ. M = M. V Praze: Bigg Boss, 2012. ISBN 978-80-86863-48-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html