Pohled generace Y na společenskou odpovědnost jako součást značky zaměstnavatele
Thesis title in Czech: | Pohled generace Y na společenskou odpovědnost jako součást značky zaměstnavatele |
---|---|
Thesis title in English: | The Generation Y View on Corporate Social Responsibility as a Part of Employer Branding |
Key words: | značka zaměstnavatele|společenská odpovědnost firem|CSR|teorie stakeholderů|atraktivita zaměstnavatele|generace Y|personální marketing|personální činnosti |
English key words: | employer branding|corporate social responsibility|CSR|stakeholder theory|generation Y|HR marketing|HR activities|employer's attractiveness |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 27.04.2017 |
Date of assignment: | 27.04.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 02.05.2017 |
Date and time of defence: | 07.09.2017 09:30 |
Date of electronic submission: | 27.07.2017 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Guidelines |
Vytvořením obrazu organizace jako atraktivního pracoviště mohou společnosti přilákat a udržet kvalitní zaměstnance. Podle výzkumů někteří pracovníci dávají přednost organizacím, jejichž značka je prestižní a má pozitivní společenský ohlas. Diplomová práce se zaměřuje na preference značky zaměstnavatele generací Y ve vztahu ke strategii společenské odpovědnosti organizací (CSR) a její aplikaci v systému personálního řízení. Cílem práce je ověření předpokladu, že vybraní reprezentanti české generace Y shledávají atraktivnější organizace, součástí jejichž zaměstnavatelské značky je i CSR strategie. Pro vlastní kvantitativní šetření bude využit elektronicky distribuovaný dotazník, jehož respondenti budou zástupci generace Y – studenti Univerzity Karlovy. Cílem šetření je analýza pohledu studentů Univerzity Karlovy jako vybraného vzorku studentů českých vysokých škol na společenskou odpovědnost jako faktor atraktivní značky zaměstnavatele.
Struktura Koncepce značky zaměstnavatele Vymezení značky zaměstnavatele Vývoj značky zaměstnavatele Význam značky zaměstnavatele pro organizaci Složky značky zaměstnavatele Nástroje značky zaměstnavatele a jejich využití v systému personálního řízení Společenská odpovědnost Vymezení společenské odpovědnosti Pilíře společenské odpovědnosti Stakeholders jako zájmové skupiny Společenská odpovědnost a role personálního oddělení Generace Y a trh práce Generace pracovníků Charakteristika generací Baby boomers, X, Y, Z, Alfa Mileniálové – nová generace na trhu práce ve 21. století Společenská odpovědnost jako součást značky zaměstnavatele Empirické šetření – Pohled studentů českých vysokých škol na společenskou odpovědnost jako faktor atraktivní značky zaměstnavatele |
References |
Seznam odborné literatury:
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3. BARROW, Simon a Richard MOSLEY. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, 2010. ISBN 978-0-470-01273-4. BOWEN, Howard. Social responsibilities of the businessman. Iowa City: University of Iowa Press, 2013. ISBN 978-1-60938- 196-7. BUSTAMANTE, Silke a Klaus BRENNINGER. CSR and its Potential Role in Employer Branding: An Analysis of Preferences of German Graduates [online]. Berlin School of Economics and Law, 2014. Dostupné z:https://www.researchgate.net/publication/262047599_CSR_and_its_Potential_Role_in_Employer_Branding_-_An_Analysis_of_Preferences_of_German_Graduates_-. CENNAMO, Lucy a Dianne GARDNER. Generational differences in work values, outcomes and person-organisation values fit. Journal of Managerial Psychology. 2008, 23(8), s. 891-906. ISSN 0268-3946. Dostupné z:http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/02683940810904385. EVROPSKÁ KOMISE. Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období 2011-2014: Sdělení komise evropskému parlamentu, radě, evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a výboru regionů. Brusel: Evropská komise, 25. 10. 2011. Dostupné z:http://www.europarl.europa.eu/RegData/docs_autres_institutions/commission_europeenne/com/2011/0681/COM_COM(2011)0681_CS.pdf. KHARISMA, Prieska. The Role of CSR in Employer Branding Strategy: From Legitimacy to Organizational Commitment [online]. Dijon: University of Bourgogne, 2012 [cit. 2016-06-15]. Dostupné z:http://iceb.nccu.edu.tw/proceedings/APDSI/2013/proc/P130130015.pdf. KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3269-5. KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8. KUBÁTOVÁ, Jaroslava a Adéla KUKELKOVÁ. Interkulturní rozdíly v pracovní motivaci generace Y: Příklad České republiky a Francie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3961-7. KULTALAHTI, Susanna a Riitta VIITALA. Generation Y – challenging clients for HRM? [online]. Journal of Managerial Psychology, 2015, 30(1), s. 101-114 [vid. 2017-01-08]. ISSN 0268-3946. Dostupné z:https://www.deepdyve.com/lp/emerald-publishing/generation-y-challenging-clients-for-hrm-8i0YhVj2Hu-. KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0. MICHAELS, Ed, Helen HANDFIELD-JONES a Beth AXELROD. The War for Talent. Boston: Harvard Business School Press, 2001.ISBN 978-1-57851-459-5. PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5. SAK, Petr. Proměny české mládeže: Česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8. |