Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Discourse connectives in texts written by non-native speakers of English
Thesis title in Czech: Diskurzní konektory v textech nerodilých mluvčích angličtiny
Thesis title in English: Discourse connectives in texts written by non-native speakers of English
Key words: text|diskurz|diskurzní konektory|diskurzní vztahy|koheze|angličtina jako cizí jazyk|formální angličtina|nerodilí mluvčí
English key words: text|discourse|discourse connectives|discourse relations|cohesion|English as a foreign language|formal English|non-native speakers
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of the English Language and ELT Methodology (21-UAJD)
Supervisor: PhDr. Magdaléna Rysová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 21.04.2017
Date of assignment: 21.04.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.04.2017
Date and time of defence: 24.05.2018 08:00
Date of electronic submission:01.05.2018
Date of proceeded defence: 24.05.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Markéta Malá, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zaměří na rozbor diskurzních konektorů jako prostředků textové koherence ve formálních dopisech psaných nerodilými mluvčími angličtiny. Materiálem pro výzkum budou dvě sbírky motivačních dopisů od vysokoškolských studentů, jejichž úroveň angličtiny odpovídá stupňům B2 a C1 podle Společného evropského referenčního rámce. Cílem práce je podrobná analýza diskurzních konektorů, tj. prostředků sloužících k vyjadřování vztahů v textu, jako jsou např. spojky či příslovce typu and, but, however, therefore nebo víceslovné fráze jako under these conditions, to sum up, the reason was apod. Práce se přitom zaměří na to, jaké typy konektorů se v textech nerodilých mluvčích vyskytují (zda převažují např. konektory jednoslovné či víceslovné, jaké jsou jejich realizační formy) a s jakou frekvencí. Předmětem výzkumu budou i sémanticko-pragmatické typy vztahů v textu (vztahy podmínky, opozice apod.) a syntaktická charakteristika diskurzních argumentů (např. zda v textu převažují vztahy mezivětné či vnitrovětné). Data budou analyzována kvantitativně ve vlastním korpusu textů, vybrané jevy budou zhodnoceny kvalitativně. Výsledkem práce bude vyhodnocení textové koherence typického formálního dopisu psaného nerodilým mluvčím a bližší specifikace jazykové úrovně B2 v oblasti psaného projevu. Součástí práce bude i srovnání prostředků vyjadřování koherence v textech středně pokročilých a pokročilých mluvčích angličtiny. V rámci evaluace rozdílů mezi úrovněmi B2 a C1 bude dále možné identifikovat případné nedostatky psaného projevu středně pokročilých studentů.
References
Biber, Douglas and Susan Conrad. Register, genre and style. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.

Biber, Douglas et al. The Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman, 1999.

Biber, Douglas. University language: a corpus-based study of spoken and written registers. Amsterdam: John Benjamins, 2006.

Carter, Ronald and Michael McCarthy. Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide: Spoken and Written English: Grammar and Usage. Cambridge: Cambridge University Press, 2006.

Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

Dušková, Libuše et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2012.

Halliday, M. A. K. and R. Hasan. Cohesion in English. London: Longman, 1976.

Johnstone, Barbara. Discourse analysis. London: Blackwell, 2008.

Quirk, Randolph et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman, 1985.

Rysová, Magdalena. Diskurzní konektory v češtině (Od centra k periferii). 2015. Dostupné z:https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/148691. Vedoucí práce Eva Hajičová.

Schiffrin, Deborah. Approaches to Discourse. Malden (MA): Blackwell, 1994.

Swales, John and Christine B. Feak. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor: University of Michigan, 2012.

Zikánová, Šárka, Eva Hajičová, Barbora Vidová-Hladká et al. Discourse and Coherence: From the Sentence Structure to Relations in Text. Praha: Ústav formální a aplikované lingvistiky, 2015.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html