Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Problémové vyučování ve výuce dějepisu
Thesis title in Czech: Problémové vyučování ve výuce dějepisu
Thesis title in English: Teaching Problem Solving in History Lessons
Key words: problémové vyučování|dějepis|metody výuky dějepisu|metody problémového vyučování|historie problémového vyučování
English key words: teaching problem solving|history lessons|methods of teaching history|methods of teaching problem solving|history of problem solving
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.03.2017
Date of assignment: 27.03.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.06.2017
Date and time of defence: 13.06.2019 10:00
Date of electronic submission:05.05.2019
Date of proceeded defence: 13.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá problematikou problémového vyučování využívaného při výuce dějepisu. V první, teoretické, části je na základě analýzy různých pohledů na problémové vyučování stanoven pohled autorky práce, se kterým je nadále v textu pracováno, především pak v empirické části. Jedna z kapitol se věnuje metodám, které jsou využívané při problémovém vyučování, nedílnou součástí je také historické pozadí problémového vyučování. V druhé, empirické, části je představen výzkum, který byl prováděn na vyšším stupni gymnázia za pomoci metody pozorování, rozhovorů s pedagogy a žáky a dotazníkových šetření. V závěru je pak využita shrnující sebereflexe na základě názorů pedagogů.
References
DOMINOVÁ, Daniela. Aktivizující metody ve výuce dějepisu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016.
FERENČÍK, Ladislav. Niektoré otázky vytvárania problémových situácií vo vyučovaní. Prešov, 1974.
MOŠNA, František a Zdeněk RÁDL. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha: RB-Press, 1996.
KLIČKOVÁ, M. Problémové vyučování ve školní praxi. Praha: SPN, 1989. 120 s.
KUPISIEWICZ, Czesław. O efektívnosti problémového vyučovania: výskum vyučovacích metód matematicko-prírodovedných predmetov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1964.
OKON, Wincenty. К základům problémového učení. Praha: SPN, 1966. 222 s.
TUREK, Ivan. O problémovom vyučovaní. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1982.
RŮŽIČKOVÁ, Jarmila. Didaktické inspirace: z odkazu metodiky a didaktiky dějepisu předchozích desetiletí. Praha: Asociace učitelů dějepisu ČR, 1997.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html