Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Validizace Testu rozpoznávání emocí (TRE)
Thesis title in Czech: Validizace Testu rozpoznávání emocí (TRE)
Thesis title in English: Validation of the Emotion Recognition Test (TRE)
Key words: emoční inteligence|MSCEIT|TRE|validita|rozpoznávání emocí
English key words: emotional intelligence|MSCEIT|TRE|validity|emotion recognition
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.03.2017
Date of assignment: 23.03.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.03.2017
Date and time of defence: 04.09.2018 00:00
Date of electronic submission:02.08.2018
Date of proceeded defence: 04.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
První přehledová studie, která se týkala emoční inteligence (EI) vznikala od roku 1990 a jejími autory byli P. Salovey a J. D. Mayer. Následně vydal D. Goleman knihu Emotional Intelligence, kde daný pojem zpopularizoval a označil jej jako prediktor životního úspěchu. Od té doby se EI, její teorie a metody měření aktivně rozvíjejí.
EI se skládá z několika složek: vnímání emocí, schopnost využít emoce k dalšímu myšlení, porozumění emocím a schopnost emoce řídit. EI nám umožňuje zvyšovat své intrapersonální a interpersonální kompetence. Lidé s vyšší EI dokáží lépe reagovat v sociálních situacích a lépe zvládají práci s vlastními emocemi. S tím vším ale nepřichází jen potřeba kvalitních metod rozvoje EI, ale také potřeba kvalitně výkonovou složku EI i měřit. Proto se práce věnuje tématu EI a způsobům jejího měření. Zaměřuje se na aktuálně dostupné testové metody, které měří EI, jejich možnosti a kritické zhodnocení. Popisuje také jednotlivé složky EI a její vybrané teorie. Hlavní užité metody jsou testy Test rozpoznávání emocí – TRE (QED GROUP) a MSCEIT (Caruso, Mayer, Salovey).

V empirické části dojde ke sběru dat pomocí testů TRE a MSCEIT. Prostřednictvím korelační studie budou přiřazeny výsledky testu MSCEIT k výsledkům TRE. Cílem práce je přispět k validizaci testu TRE. K tomu bude využito „zlatého standardu“ - testu MSCEIT.
References
Brackett, A. M., Rivers, E. S., & Salovey, P. (2011). Emotional Intelligence: Implications for Personal, Social, Academic, and Workplace Success. Social and Personality Psychology Compass 5(1), 88–103.

Bradberry, T., & Greaves, J. (2013). Emoční inteligence. Brno: BizBooks.

Caruso, D. R., Mayer, J. D., & Salovey, P. (2012) MSCEIT – Test emoční inteligence. Praha: Hogrefe – Testcentrum.

Dejun, K., T. (2014). Mayer–Salovey–Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT/MEIS) and overall, verbal, and nonverbal intelligence: Meta-analytic evidence and critical contingencies. Personal and individual differences. 66(8) , 171-175.

DeVito, J. A. (2008). Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada.

Ekman, P. (2004). Emotions revealed: recognizing faces and feelings to improve communication and emotional life. New York: Henry Holt and Co.

Goleman, D. (2011). Emoční inteligence. Praha: Metafora.

Chamorro-Premuzic, T., Bennett, E., & Furnham, A. (2007). The happy personality: Mediational role of trait emotional intelligence. Personality and individual differences, 42(8), 1933-1939.

Zeidner, M., Matthews, G, & Roberts, D. R. (2009). What We Know About Emotional Intelligence : How It Affects Learning, Work, Relationships, and Our Mental Health. Cambridge, Mass : A Bradford Book.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html