Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky
Thesis title in Czech: | Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky |
---|---|
Thesis title in English: | Reliability and Validity Issues of the Dynamic Assessment |
Key words: | dynamická diagnostika|reliabilita|validita|Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí (|zkušenost zprostředkovaného učení (MLE)|hodnotitel |
English key words: | dynamic assessment|reliability|validity|Application of Cognitive Functions Scale (ACFS)|Mediated Learning Experience (MLE)|assessor |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.03.2017 |
Date of assignment: | 16.03.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 19.04.2017 |
Date and time of defence: | 24.01.2018 00:00 |
Date of electronic submission: | 13.12.2017 |
Date of proceeded defence: | 24.01.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. |
Guidelines |
Zjišťování reliability a validity u metod dynamické diagnostiky je vždy poměrně náročné, což pramení z jejich odlišnosti od tradičních standardizovaných metod a souvisí se základními přístupy dynamické diagnostiky. Diplomová práce si klade za cíl zmapovat možnosti zjišťování reliability a validity metod tohoto typu. Za využití zahraničních studií budou shrnuty postupy zjišťování reliability a validity metod dynamického vyšetření, které jsou využívány v zahraničí.
Za využití metody ACFS (Application of Cognitive Functions Scale), která je doposud jedinou metodou dynamického vyšetření lokalizovanou v ČR, bude dále zkoumáno, jak lze reliabilitu a validitu dynamického testování prověřovat. Na základě analýzy dat z lokalizace metody ACFS bude navržen optimální přístup k prověřování reliability a validity u metod dynamického vyšetření. Pro tyto účely budou statisticky zpracována a analyzována data od několika hodnotitelů metody ACFS,v češtině nazývané Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí. |
References |
Feuerstein, R. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. (1. vyd.). Praha: Karolinum.
Lidz, C. (1991). Practitioner's guide to dynamic assessment. New York: Guilford Press. Lidz, C. (2003). Early childhood assessment. New York: John Wiley & Sons. Lidz, C. (2014). Leaning toward a consensus about dynamic assessment: Can we? Do we want to? Journal Of Cognitive Education And Psychology,13(3), 292-307. Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer Science. Tzuriel, D. (2015). Dynamická diagnostika učebního potenciálu: teoretické a výzkumné pohledy. Psychologie Pro Praxi, (1/2), 9-35. |