Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky
Thesis title in Czech: Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky
Thesis title in English: Reliability and Validity Issues of the Dynamic Assessment
Key words: dynamická diagnostika|reliabilita|validita|Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí (|zkušenost zprostředkovaného učení (MLE)|hodnotitel
English key words: dynamic assessment|reliability|validity|Application of Cognitive Functions Scale (ACFS)|Mediated Learning Experience (MLE)|assessor
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.03.2017
Date of assignment: 16.03.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 19.04.2017
Date and time of defence: 24.01.2018 00:00
Date of electronic submission:13.12.2017
Date of proceeded defence: 24.01.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Zjišťování reliability a validity u metod dynamické diagnostiky je vždy poměrně náročné, což pramení z jejich odlišnosti od tradičních standardizovaných metod a souvisí se základními přístupy dynamické diagnostiky. Diplomová práce si klade za cíl zmapovat možnosti zjišťování reliability a validity metod tohoto typu. Za využití zahraničních studií budou shrnuty postupy zjišťování reliability a validity metod dynamického vyšetření, které jsou využívány v zahraničí.
Za využití metody ACFS (Application of Cognitive Functions Scale), která je doposud jedinou metodou dynamického vyšetření lokalizovanou v ČR, bude dále zkoumáno, jak lze reliabilitu a validitu dynamického testování prověřovat. Na základě analýzy dat z lokalizace metody ACFS bude navržen optimální přístup k prověřování reliability a validity u metod dynamického vyšetření. Pro tyto účely budou statisticky zpracována a analyzována data od několika hodnotitelů metody ACFS,v češtině nazývané Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí.
References
Feuerstein, R. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. (1. vyd.). Praha: Karolinum.
Lidz, C. (1991). Practitioner's guide to dynamic assessment. New York: Guilford Press.
Lidz, C. (2003). Early childhood assessment. New York: John Wiley & Sons.
Lidz, C. (2014). Leaning toward a consensus about dynamic assessment: Can we? Do we want to? Journal Of Cognitive Education And Psychology,13(3), 292-307.
Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer Science.
Tzuriel, D. (2015). Dynamická diagnostika učebního potenciálu: teoretické a výzkumné pohledy. Psychologie Pro Praxi, (1/2), 9-35.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html