Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Technické a sociální výzvy v konverzačním uživatelském rozhraní
Thesis title in Czech: Technické a sociální výzvy v konverzačním uživatelském rozhraní
Thesis title in English: Technical and social challenges in a conversational user interface
Key words: chatbot|konverzační uživatelské rozhraní|uživatelská zkušenost|psychologie komunikace|rozpoznávání přirozeného jazyka|Alan Turing|Jacob Nielsen
English key words: chatbot|conversational user interface|user experience|psychology of communication|natural language processing|Alan Turing|Jacob Nielsen
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.03.2017
Date of assignment: 08.03.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 17.03.2017
Date and time of defence: 09.09.2019 09:00
Date of electronic submission:31.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Ing. Petr Koubský, CSc.
 
 
 
Advisors: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Guidelines
Chatboti jsou počítačové programy, které slouží k simulaci výměny zpráv s člověkem, zároveň jsou ale i novým uživatelským rozhraním. V roce 1994 definoval Jacob Nielsen deset heuristických pravidel, které se tradičně používají pro design uživatelských rozhraní. Cílem diplomové práce je prozkoumat, jestli se tato pravidla dají aplikovat na chatboty, coby nové uživatelské rozhraní. A pokud ano, za jakých podmínek? V teoretické části práce bude představen návrh kategorizace chatbotů i současný stav poznání a v rámci jeho kritické reflexe budou nastíněny výhody i omezení existujících konverzačních prostředí. V praktické části práce budou v návaznosti na zkoumané oblasti realizovány nejméně tři parciální analýzy, za účelem částečného ověření teoretických východisek práce.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
NIELSEN, J., MOLICH, R. Heuristic evaluation of user interfaces, Seatle: 1990, Proc. ACM CHI'90 Conf. (Seattle, WA, 1-5 April), 249-256.
SEARLE, John R. Intentionality, an essay in the philosophy of mind. New York: Cambridge University Press, 1983. ISBN 0521273021.
HILL, Jennifer, W. RANDOLPH FORD a Ingrid G. FARRERAS. Real conversations with artificial intelligence: A comparison between human–human online conversations and human–chatbot conversations. Computers in Human Behavior [online]. 2015, 49, 245-250 [cit. 2017-01-07]. DOI: 10.1016/j.chb.2015.02.026. ISSN 07475632.
DERYUGINA, O. V. Chatterbots. Scientific and Technical Information Processing. 2010, 37(2), 143-147. DOI: 10.3103/S0147688210020097. ISSN 0147-6882. Dostupné také z:http://www.springerlink.com/index/10.3103/S0147688210020097
SUNDAR, S. S., S. BELLUR, J. OH, H. JIA a H.-S. KIM. Theoretical Importance of Contingency in Human-Computer Interaction: Effects of Message Interactivity on User Engagement. Communication Research. 2016, 43(5), 595-625. DOI: 10.1177/0093650214534962. ISSN 0093-6502. Dostupné také z:http://crx.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/0093650214534962
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html