Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Thesis title in Czech: | Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance" |
---|---|
Thesis title in English: | Representation of History in Videogames: A Case Study of "Kingdom Come: Deliverance" |
Key words: | počítačová hra|Kingdom Come: Deliverance|historie a videohry|historické RPG|reprezentace historie |
English key words: | videogame|Kingdom Come: Deliverance|history in videogames|historical RPG|representation of history |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.04.2018 |
Date of assignment: | 09.04.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.06.2018 |
Date and time of defence: | 02.09.2020 09:00 |
Date of electronic submission: | 29.07.2020 |
Date of proceeded defence: | 02.09.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Michal Švarný |
Guidelines |
RPG KingdomCome: Deliverance je svými tvůrci prezentovaná jako historicky přesná rekonstrukce z období vlády Václava IV., do jaké míry je toto tvrzení pravdivé bývá diskutováno herními kritiky i samotnými hráči.
Cílem práce je zjistit, jestli hráči považují KingdomCome: Deliverance za věrné zobrazení historie. Budu se věnovat i tomu, do jaké míry si hráči autenticitu historických informací ověřují a jestli je pro ně důležité, aby byla hra historicky přesná. Metodou získávání dat pro práci bude kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů a analýza reakcí hráčů na internetových fórech. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
BROWN, Harry J. Videogames and education [electronicresource] / Harry J. Brown. 2008. ISBN 9780765619969.
CHAPMAN, Adam. Digital Games as History: HowVideogamesRepresentthe Past and Offer Access to HistoricalPractice. Routledge, 2016. ISBN 1138841625. MCCALL, Jeremiah. Gamingthe Past. Routledge, 2011. ISBN 0415887607. METZGER, S.A. a R.J. PAXTON. GamingHistory: A Framework forWhat Video GamesTeachAboutthe Past. Theory and Research in SocialEducation [online]. 2016, 44(4), 532 - 564 [cit. 2018-04-22]. DOI: 10.1080/00933104.2016.1208596. ISSN 21631654. |