Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Thesis title in Czech: Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Thesis title in English: Representation of History in Videogames: A Case Study of "Kingdom Come: Deliverance"
Key words: počítačová hra|Kingdom Come: Deliverance|historie a videohry|historické RPG|reprezentace historie
English key words: videogame|Kingdom Come: Deliverance|history in videogames|historical RPG|representation of history
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.04.2018
Date of assignment: 09.04.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.06.2018
Date and time of defence: 02.09.2020 09:00
Date of electronic submission:29.07.2020
Date of proceeded defence: 02.09.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michal Švarný
 
 
 
Guidelines
RPG KingdomCome: Deliverance je svými tvůrci prezentovaná jako historicky přesná rekonstrukce z období vlády Václava IV., do jaké míry je toto tvrzení pravdivé bývá diskutováno herními kritiky i samotnými hráči.
Cílem práce je zjistit, jestli hráči považují KingdomCome: Deliverance za věrné zobrazení historie. Budu se věnovat i tomu, do jaké míry si hráči autenticitu historických informací ověřují a jestli je pro ně důležité, aby byla hra historicky přesná.
Metodou získávání dat pro práci bude kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů a analýza reakcí hráčů na internetových fórech.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
BROWN, Harry J. Videogames and education [electronicresource] / Harry J. Brown. 2008. ISBN 9780765619969.
CHAPMAN, Adam. Digital Games as History: HowVideogamesRepresentthe Past and Offer Access to HistoricalPractice. Routledge, 2016. ISBN 1138841625.
MCCALL, Jeremiah. Gamingthe Past. Routledge, 2011. ISBN 0415887607.
METZGER, S.A. a R.J. PAXTON. GamingHistory: A Framework forWhat Video GamesTeachAboutthe Past. Theory and Research in SocialEducation [online]. 2016, 44(4), 532 - 564 [cit. 2018-04-22]. DOI: 10.1080/00933104.2016.1208596. ISSN 21631654.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html