Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce
Thesis title in Czech: | Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce |
---|---|
Thesis title in English: | Live electronics – The Role of the Performer as an Active Creator |
Key words: | Interpret|počítačově založené nástroje|live electronics|hudební tvorba|počítačové technologie |
English key words: | musician|computer based musical instruments|live electronics|music making|computer technology |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Marta Hrubá |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.05.2017 |
Date of assignment: | 29.05.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 14.06.2017 |
Date and time of defence: | 04.09.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 30.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 04.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je popsat a zhodnotit současné postavení interpreta zabývajícího se živě provozovanou hudbou podpořenou počítačovými technologiemi. V první části práce bude detailně zmapován současný stav poznání na základě převážně zahraniční literatury. Ve druhé části práce bude proveden kvalitativní výzkum s live electronics interprety působícími v České republice. Výzkum bude zaměřen na interpretovo vnímání vlastního podílu a míry zásahu do živě vytvářené hudby. Použité metody: kvalitativní průzkum formou rozhovorů, obsahová a kritická analýza textu Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Zamýšlená osnova: Úvod Vymezení pojmů Současný stav poznání Kvalitativní výzkum Vyhodnocení výzkumu Závěr |
References |
EMMERSON, Simon. Living electronic music. Burlington, VT: Ashgate, c2007. ISBN 9780754655480. KENDALL, GS, 2014. The Feeling Blend: Feeling and emotion in electroacoustic art. ORGANISED SOUND [online]. 19(2), 192-202 [cit. 2017-05-28]. ISSN 13557718. MEIKLE, G., 2016. Examining the Effects of Experimental/Academic Electroacoustic and Popular Electronic Musics on the Evolution and Development of Human–Computer Interaction in Music. Contemporary Music Review [online]. 35(2), 224 - 241 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494467.2016.1221634. ISSN 14772256. SUBOTNICK, Morton, 1999. The use of computer technology in an interactive or "Real time" performance environment. Contemporary Music Review [online]. 18(3), 113-117 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494469900640391. ISSN 07494467. VANDEMAST-BELL, Paul. Rethinking live electronic music: a DJ perspective. Contemporary Music Review, 2013, 32.2-3: 239-248. |