Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce
Thesis title in Czech: Live electronics – role interpreta jakožto aktivního tvůrce
Thesis title in English: Live electronics – The Role of the Performer as an Active Creator
Key words: Interpret|počítačově založené nástroje|live electronics|hudební tvorba|počítačové technologie
English key words: musician|computer based musical instruments|live electronics|music making|computer technology
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Marta Hrubá
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.05.2017
Date of assignment: 29.05.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.06.2017
Date and time of defence: 04.09.2018 09:00
Date of electronic submission:30.07.2018
Date of proceeded defence: 04.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je popsat a zhodnotit současné postavení interpreta zabývajícího se živě provozovanou hudbou podpořenou počítačovými technologiemi. V první části práce bude detailně zmapován současný stav poznání na základě převážně zahraniční literatury. Ve druhé části práce bude proveden kvalitativní výzkum s live electronics interprety působícími v České republice. Výzkum bude zaměřen na interpretovo vnímání vlastního podílu a míry zásahu do živě vytvářené hudby.
Použité metody: kvalitativní průzkum formou rozhovorů, obsahová a kritická analýza textu
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.

Zamýšlená osnova:
Úvod
Vymezení pojmů
Současný stav poznání
Kvalitativní výzkum
Vyhodnocení výzkumu
Závěr
References
EMMERSON, Simon. Living electronic music. Burlington, VT: Ashgate, c2007. ISBN 9780754655480.

KENDALL, GS, 2014. The Feeling Blend: Feeling and emotion in electroacoustic art. ORGANISED SOUND [online]. 19(2), 192-202 [cit. 2017-05-28]. ISSN 13557718.

MEIKLE, G., 2016. Examining the Effects of Experimental/Academic Electroacoustic and Popular Electronic Musics on the Evolution and Development of Human–Computer Interaction in Music. Contemporary Music Review [online]. 35(2), 224 - 241 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494467.2016.1221634. ISSN 14772256.

SUBOTNICK, Morton, 1999. The use of computer technology in an interactive or "Real time" performance environment. Contemporary Music Review [online]. 18(3), 113-117 [cit. 2017-05-28]. DOI: 10.1080/07494469900640391. ISSN 07494467.

VANDEMAST-BELL, Paul. Rethinking live electronic music: a DJ perspective. Contemporary Music Review, 2013, 32.2-3: 239-248.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html