Informační vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia v prostředí vysokoškolských knihoven veřejných vysokých škol v ČR
Thesis title in Czech: | Informační vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia v prostředí vysokoškolských knihoven veřejných vysokých škol v ČR |
---|---|
Thesis title in English: | Information education of distance students in academic libraries of public universities in the Czech Republic |
Key words: | informační vzdělávání|vysokoškolská knihovna|kombinované studim|distanční studium|veřejné vysoké školy|knihovník pro distanční vzdělávání|integrovaný knihovník |
English key words: | information education|academic library|combine education|distance education|public universities|distance education librarian|embedded librarian |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.12.2016 |
Date of assignment: | 02.12.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 20.12.2016 |
Date and time of defence: | 10.09.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 30.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 10.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je zmapovat současný stav informačního vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia na českých veřejných vysokých školách. V teoretické rovině bude věnována pozornost problematice informačního vzdělávání vysokoškolských studentů (s důrazem na potřeby studentů kombinované formy studia). Popsána budou i specifika kombinované či distanční formy vysokoškolského studia obecně. Praktická část diplomové práce bude zaměřena na kvantitativní průzkum aktuálního stavu informačního vzdělávaní zaměřeného na studenty kombinované formy studia v knihovnách veřejných vysokých škol v ČR. Průzkum bude proveden ve spolupráci s Odbornou komisí IVIG AKVŠ. 1. Informační gramotnost studentů vysokých škol: základní terminologie, vybrané definice a standardy. 2. Informační vzdělávání na českých veřejných vysokých školách: hlavní aktéři, vybrané dokumenty a trendy. 3. Distanční a kombinovaná forma studia na vysoké škole (s důrazem na situaci v ČR): specifika, nároky, organizační zajištění. 4. Analýza stavu informačního vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia a vzdělávacích aktivit knihoven českých veřejných vysokých škol. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
Asociace knihoven vysokých škol České republiky. Koncepce informačního vzdělávání na vysokých školách v České republice: doporučující materiál Asociace knihoven vysokých škol ČR [online]. Praha: Odborná komise IVIG AKVŠ ČR, 2008 [vid. 2012-10-30]. Dostupné z: http://knihovny.cvut.cz/ivig/dokumenty.html GRASSIAN, Esther S. a Joan R. KAPLOWITZ. Information literacy instruction: theory and practice. 2nd ed. New York: Neal-Schuman, c2009. Information literacy sourcebooks, ISBN 978-1-55570-666-1. LLOYD, Annemaree. Information literacy landscapes: information literacy in education, workplace and everyday contexts. Oxford: Chandos Publishing, 2010. ISBN 978–1–84334–507– 7. KOVÁŘOVÁ, Pavla. Trendy v informačním vzdělávání. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978–80– 87500–18–7. RITTERBUSH, Jon. Assessing academic library services to distance learners: A literature review of perspectives from librarians, students, and faculty. The Reference Librarian, 2014, 55.1: 26-36. TANG, Yingqi; TSENG, Hung Wei. Distance learners' self-efficacy and information literacy skills. The Journal of Academic Librarianship, 2013, 39.6: 517-521. Standardy informační gramotnosti vysokoškolského studenta [online]. Dostupné z: http://www.ivig.cz/standardy-student.html |