Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Informační vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia v prostředí vysokoškolských knihoven veřejných vysokých škol v ČR
Thesis title in Czech: Informační vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia v prostředí vysokoškolských knihoven veřejných vysokých škol v ČR
Thesis title in English: Information education of distance students in academic libraries of public universities in the Czech Republic
Key words: informační vzdělávání|vysokoškolská knihovna|kombinované studim|distanční studium|veřejné vysoké školy|knihovník pro distanční vzdělávání|integrovaný knihovník
English key words: information education|academic library|combine education|distance education|public universities|distance education librarian|embedded librarian
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.12.2016
Date of assignment: 02.12.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.12.2016
Date and time of defence: 10.09.2018 09:00
Date of electronic submission:30.07.2018
Date of proceeded defence: 10.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je zmapovat současný stav informačního vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia na českých veřejných vysokých školách. V teoretické rovině bude věnována pozornost problematice informačního vzdělávání vysokoškolských studentů (s důrazem na potřeby studentů kombinované formy studia). Popsána budou i specifika kombinované či distanční formy vysokoškolského studia obecně. Praktická část diplomové práce bude zaměřena na kvantitativní průzkum aktuálního stavu informačního vzdělávaní zaměřeného na studenty kombinované formy studia v knihovnách veřejných vysokých škol v ČR. Průzkum bude proveden ve spolupráci s Odbornou komisí IVIG AKVŠ.

1. Informační gramotnost studentů vysokých škol: základní terminologie, vybrané definice a standardy.
2. Informační vzdělávání na českých veřejných vysokých školách: hlavní aktéři, vybrané dokumenty a trendy.
3. Distanční a kombinovaná forma studia na vysoké škole (s důrazem na situaci v ČR): specifika, nároky, organizační zajištění.
4. Analýza stavu informačního vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia a vzdělávacích aktivit knihoven českých veřejných vysokých škol.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
Asociace knihoven vysokých škol České republiky. Koncepce informačního vzdělávání na vysokých školách v České republice: doporučující materiál Asociace knihoven vysokých škol
ČR [online]. Praha: Odborná komise IVIG AKVŠ ČR, 2008 [vid. 2012-10-30]. Dostupné z: http://knihovny.cvut.cz/ivig/dokumenty.html

GRASSIAN, Esther S. a Joan R. KAPLOWITZ. Information literacy instruction: theory and practice. 2nd ed. New York: Neal-Schuman, c2009. Information literacy sourcebooks, ISBN 978-1-55570-666-1.

LLOYD, Annemaree. Information literacy landscapes: information literacy in education, workplace and everyday contexts. Oxford: Chandos Publishing, 2010. ISBN 978–1–84334–507– 7.

KOVÁŘOVÁ, Pavla. Trendy v informačním vzdělávání. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978–80– 87500–18–7.

RITTERBUSH, Jon. Assessing academic library services to distance learners: A literature review of perspectives from librarians, students, and faculty. The Reference Librarian, 2014, 55.1: 26-36.

TANG, Yingqi; TSENG, Hung Wei. Distance learners' self-efficacy and information literacy skills. The Journal of Academic Librarianship, 2013, 39.6: 517-521.

Standardy informační gramotnosti vysokoškolského studenta [online]. Dostupné z: http://www.ivig.cz/standardy-student.html
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html