Efekt manipulace s výsledky vyhledávání
Thesis title in Czech: | Efekt manipulace s výsledky vyhledávání |
---|---|
Thesis title in English: | Search engine manipulation effect |
Key words: | efekt manipulace s výsledky vyhledávání|internetové vyhledávače|manipulace|Google|Seznam|vliv médií|manipulace s výsledky vyhledávání |
English key words: | search engine manipulation effect|search engines|manipulation|Google|Seznam|media impact|search engine results page manipulation |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 11.11.2016 |
Date of assignment: | 11.11.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 25.11.2016 |
Date and time of defence: | 04.09.2017 08:40 |
Date of electronic submission: | 30.07.2017 |
Date of proceeded defence: | 04.09.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Ing. Martin Souček, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce je vysvětlit problematiku efektu manipulace s výsledky vyhledávání (Search engine manipulation effect) a ukázat na doložených zahraničních studiích, jak může fungovat. Součástí práce bude i studie provedená na portálu Seznam.cz, která bude zkoumat pořadí výsledků vyhledávání 5-10 klíčových slov těch témat, jež polarizují společnost v České republice. Vyhledávač Seznam nepřizpůsobuje výsledky hledání přímo předchozím hledáním a tak vlastně plošně nabízí stejný obraz reality všem. Výzkumná část práce ukáže jaké je celkové vyznění výsledku vyhledávání na zvolená klíčová slova. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. Vyd. 1. V Brně: Jan Melvil, 2012. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4. Epstein, Robert; Robertson, Ronald E. (2015-08-18). "The search engine manipulation effect (SEME) and its possible impact on the outcomes of elections". Proceedings of the National Academy of Sciences. 112 (33): E4512–E4521 Epstein, Robert (August 19, 2015). "How Google Could Rig the 2016 Election". Politico.com. Retrieved 2015-08-24. PAN, Bing, Helene HEMBROOKE, Thorsten JOACHIMS, Lori LORIGO, Gary GAY a Laura GRANKA. In Google We Trust: Users’ Decisions on Rank, Position, and Relevance. Journal of Computer-Mediated Communication [online]. 2007, 12(3), 801–823 [cit. 2016-09-09]. ISSN 1083-6101. Dostupné z: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.2007.00351.x/full |