Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Audio-kurz jako prostředek výuky češtiny pro cizince
Thesis title in Czech: Audio-kurz jako prostředek výuky češtiny pro cizince
Thesis title in English: The Audio Course as the Means of Teaching Czech as a Foreign Language
Key words: audio-kurz, audiolingvální metoda, Berlitz, Pimsleur, čeština pro cizince
English key words: audio course, audiolingual method, Berlitz, Pimsleur, Czech for foreigners
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.10.2016
Date of assignment: 03.11.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.11.2016
Date and time of defence: 11.09.2017 09:00
Date of electronic submission:08.08.2017
Date of proceeded defence: 11.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Hana Dufková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zaměří na vypracování audio-kurzu pro žáky češtiny na úrovni A1. Cílovou skupinou budou dospělí nerodilí mluvčí. V teoretické části diplomantka provede rekapitulaci audio-lingvální metody, a to včetně srovnání jejích vyučovacích principů s principy metody přímé a gramaticko-překladové. V praktické části autorka zpracuje konkrétní audio-kurz, ke kterému vypracuje metodické pokyny. Kurz bude pretestován a DP bude obsahovat evaluaci této pretestace.
Požadavky:
Rešerše a prostudování odborné literatury.
Vytvoření audio-kurzu pro češtinu jako cizí jazyk.
Pretestace a vyhodnocení užití navrženého materiálu.
Zpracování DP.
Průběžné konzultace s vedoucí práce.
Prezentace DP v diplomovém semináři.
Příprava tezí a prezentace práce pro obhajobu.
References
BENEŠ, E. a kol. Metodika cizích jazyků. Praha: SPN 1970.
HENDRICH, Josef, et al. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
HRDLIČKA, M. Cizí jazyk čeština. Praha 2002.
HRDLIČKA, M. Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka. Praha 2009.
HRONOVÁ, K. Čeština jako cizí jazyk. Praha 1993.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia 2006.
ŠKODOVÁ, S. - ŠTINDLOVÁ, B.: Možnosti výuky gramatiky bez zprostředkovacího jazyka. In.: Hádková, M. – Balowska, G. (eds.): Písemné zkoušky z cizího jazyka a Společný evropský referenční rámec. Praha – Ratiboř, 2007.
JANÍKOVÁ., Věra. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011.
ŠKODOVÁ, Svatava: Gramatika ve výuce češtiny jako cizího jazyka z pohledu moderních lingvistických přístupů. In Martina Švrčinová, Zuzana Vlasáková (eds.): Gramatika ve výuce a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince) Sborník z mezinárodní konference 23. a 24. června 2015, Poděbrady, s. 182 - 197.
PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.
RICHARDS, Jack C., RODGERS, Theodore S. Approaches and methods in language teaching: a description and analysis. ;Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html