Analýza tutoriálů pro vyhledávání v informačních zdrojích českých zdravotnických knihoven
Thesis title in Czech: | Analýza tutoriálů pro vyhledávání v informačních zdrojích českých zdravotnických knihoven |
---|---|
Thesis title in English: | Tutorials analysis for searching in information resources of Czech medical libraries |
Key words: | Zdravotnické knihovny|instrukce v knihovnách|vzdělávání uživatelů|tutoriály|návody|edukační technologie |
English key words: | Medical libraries|Library Instruction|User Education|Tutorials|Instructions|Educational Technology |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.06.2016 |
Date of assignment: | 24.06.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 07.09.2016 |
Date and time of defence: | 29.01.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 18.12.2017 |
Date of proceeded defence: | 29.01.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je zjistit uživatelsky nejpřívětivější formu tutoriálů užívaných ve zdravotnických knihovnách v České republice. Na základě této analýzy bude navržen tutoriál pro vyhledávání v knihovním katalogu Medvik.
Součásti práce bude průzkum tutoriálů všech existujících webových stránek zdravotnických knihoven. Nalezené tutoriály budou analyzovány vhodnými parametry, které budou vycházet z teoretické části. Výzkumné otázky: * jaké typy tutoriálů existují? * kolik zdravotnických knihoven v české republice poskytuje pomoc svým uživatelům skrz tutoriály? * jakou formu tutoriálů k tomu využívají? * jaký je obsah tutoriálů? * jsou tutoriály pro uživatele lehce dostupné? Předběžná osnova: 1. Úvod 2. Zdravotnické knihovny v České republice 3. Formální typologie tutoriálů 4. Obsahová typologie tutoriálů 5. Přehled tutoriálů používaných v knihovnách 6. Analýza vybraných tutoriálů používaných v České republice 7. Návrh tutoriálu pro uživatele zdravotnických knihoven 8. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
CRAIG, Cindy L. a Curt G. FRIEHS. Video and HTML: Testing Online Tutorial Formats with Biology Students. Journal of Web Librarianship [online]. 2013, 7(3), 292-304 [cit. 2016-05-02]. DOI: 10.1080/19322909.2013.815112. ISSN 1932-2909. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19322909.2013.815112
MARTIN, Nichole A. a Ross MARTIN. Would You Watch It? Creating Effective and Engaging Video Tutorials. Journal of Library [online]. 2015, 9(1-2), 40-56 [cit. 2016-05-02]. DOI: 10.1080/1533290X.2014.946345. ISSN 1533-290x. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1533290X.2014.946345 OUD, Joanne. Improving Screencast Accessibility for People With Disabilities: Guidelines and Techniques. Internet Reference Services Quarterly [online]. 2011, 16(3), 129-144 [cit. 2016-05-02]. DOI: 10.1080/10875301.2011.602304. ISSN 1087-5301. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10875301.2011.602304 |