Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Prověření vybraných subtestů diagnostické baterie Woodcock - Johnson v českém prostředí
Thesis title in Czech: Prověření vybraných subtestů diagnostické baterie Woodcock - Johnson v českém prostředí
Thesis title in English: Verification of selected subtests of Woodcock – Johnson assessment battery in the Czech conditions
Key words: Woodcock-Johnson test|verbální subtesty|bilingvismus|jazykové prostředí|kognitivní testování|kognitivní schopnosti|inteligence
English key words: Woodcock-Johnson test|verbal subtests|bilingualism|language environment|cognitive testing|cognitive abilities|intelligence
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.06.2016
Date of assignment: 10.06.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 15.06.2016
Date and time of defence: 24.01.2018 00:00
Date of electronic submission:16.12.2017
Date of proceeded defence: 24.01.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Testová baterie Woodcock – Johnson, 4. edice, je nejaktuálnější verze diagnostické baterie mapující kognitivní funkce u dětí a dospělých. Jedná se o velmi obsáhlou testovou baterii, jejíž česká verze se chystá pro standardizaci. Některé subtesty jsou však úzce vázané na jazykové a kulturní zvyklosti dané země.
Cílem diplomové práce bude prověření vybraných subtestů diagnostické baterie Woodcock - Johnson v českém prostředí.
Teoretická část práce zmapuje současné přístupy k měření kognitivních funkcí. Mimo jiné představí také teorii CHC, která představovala východiska pro tvorbu zmíněné diagnostické baterie.

Výzkumná studie bude zjišťovat, které proměnné při adaptaci subtestů hrají roli, jak probandi reagují na české podněty v porovnání s americkou verzí. Výsledky českých probandů budou srovnávány s americkými. Pozornost bude věnována tomu, do jaké míry rozdíly v porovnávaných skupinách vyjadřují kulturní odlišnosti, a do jaké míry jsou proto nutné adaptace subtestů v české verzi.
References
Carroll, J. (1993). Human Cognitive Abilities: A Survey of Factor-Analytic Studies (1st ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Flynn, J. R. (2009). What is intelligence?: beyond the Flynn effect (1st ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Keith, T. Z., & Reynolds, M. R. (2010). Cattell–Horn–Carroll abilities and cognitive tests: What we've learned from 20 years of research [Online]. Psychology In The Schools, 47(7), p635-650. Retrieved from: http://bit.ly/1TSCkw4

McGrew, K. S. (2009). CHC theory and the human cognitive abilities project: Standing on the shoulders of the giants of psychometric intelligence research [Online]. Intelligence, 37(1), p1-10.http://doi.org/10.1016/j.intell.2008.08.004

Portešová, Š., & Urbánek, T. (2010). Užití mezinárodní edice Woodcockových Johnsonových testů kognitivních schopností v české školní diagnostice [Online]. Československá Psychologie, apr2010(2), p186-205. Retrieved fromhttp://bit.ly/25Ei5Ib

Reynolds, M. R., Keith, T. Z., Flanagan, D. P., & Alfonso, V. C. (2013). A cross-battery, reference variable, confirmatory factor analytic investigation of the CHC taxonomy [Online]. Journal Of School Psychology, 51(4), p535-555.http://doi.org/10.1016/j.jsp.2013.02.003

Sanders, S., McIntosh, D. E., Dunham, M., Rothlisberg, B. A., & Finch, H. (2007). Joint confirmatory factor analysis of the differential ability scales and the Woodcock-Johnson Tests of Cognitive Abilities–Third Edition [Online]. Psychology In The Schools, 44(2), p119-138.http://doi.org/10.1002/pits.20211
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html