Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza českých mluvených projevů nerodilých mluvčích
Thesis title in Czech: Analýza českých mluvených projevů nerodilých mluvčích
Thesis title in English: An Analysis of Verbal Czech Language Usage by Non-native Speakers
Key words: analýza textů|případová studie|mluvený projev|přesnost a plynulost projevu|aspekty přesnosti|vlastní opravy|bezchybné odpovědi|aspekty plynulosti|rychlost mluveného projevu|falešné začátky|parazitní slova|hezitační zvuky|spisovná a obecná čeština|přepínání kódů|osvojování si jazyka|systémová chyba|nesystémová chyba
English key words: text analysis|case study|spoken language|speech accuracy and fluency|accuracy aspects|self-corrections|error-free clauses|fluency aspects|speech rate|false starts|parasite words|sounds of hesitation|formal and spoken Czech|code switching|language acquisition|error|mistake
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: PhDr. Jiří Hasil, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.06.2016
Date of assignment: 03.11.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.11.2016
Date and time of defence: 11.09.2017 09:00
Date of electronic submission:08.08.2017
Date of proceeded defence: 11.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Eva Lehečková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
TEORETICKÁ ČÁST
1. Studium odborné literatury – viz seznam odborné literatury
2. Čeština pro slovanské a neslovanské cizince – specifika
3. Problematika mluveného projevu u mluvčích s mateřským jazykem ruština a angličtina
PRAKTICKÁ ČÁST
4. Stanovení hypotéz
5. Terénní výzkum a sběr materiálu
6. Provedení případových studií u vybraných mluvčích
7. Komparace připravených a nepřipravených projevů vybraných mluvčích z hlediska přesnosti (konkrétní gramatický jev) a plynulosti (zvukové opravy a hezitační zvyuky) projevu
8. Kvalitativní analýza získaných dat (identifikace chyb a jejich deskripce)
9. Vyhodnocení a doporučení pro pedagogickou praxi
10. Závěr
References
ELLIS, R., BARKHUIZEN, G.: Oxford Applied Linguistics: Analysing Learner Language. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 9780194316347.
HÁDKOVÁ, Marie. Čeština z druhé strany, aneb, Čeština v roli jazyka nemateřského. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7414-242-0.
HASIL, Jiří: Jak se vyjadřují děti českých krajanů aneb O Budilinkovi. In: Český jazyk a literatura. 2002, roč. 52, č. 7-8, s. 167-169. ISSN 0009-0786.
HRDLIČKA, Milan. Kapitoly o češtině jako o cizím jazyku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-867-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2007. ISBN 978-80-7220-305-5.
JAMES, Carl. Errors in Language Learning and Use. Exploring Error Analysis. London: Longman, 1998. ISBN 0582257638.
ŠEBESTA, K. ŠKODOVÁ S. a kolektiv. Čeština – cílový jazyk a korpusy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2012. ISBN 978-80-7372-848-9.
ŠKODA, J., DOULÍK, P. a BÍLEK M. Cvičebnice vybraných metod pedagogického výzkumu [online]. Ústní nad Labem: PF UJEP, 2004 [cit. 2016-05-15]. Dostupné z: http://cvicebnice.ujep.cz/
ŠKODA, J., DOULÍK, P. Tvorba a hodnocení didaktických testů. Cvičebnice pro studenty učitelství a účastníky kurzu DPS. Ústí nad Labem: CCV PF UJEP, 2007. ISBN 978-80-7044-919-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html