Možnosti práce s nezletilými pachateli trestné činnosti mimo výkon trestu odnětí svobody
Thesis title in Czech: | Možnosti práce s nezletilými pachateli trestné činnosti mimo výkon trestu odnětí svobody |
---|---|
Thesis title in English: | Possible working mehods and interventions for non-imprisoned juvenile delinquents |
Key words: | intervence nezletilých pachatelů|ústavní výchova|ochranná výchova|recidiva nezletilých pachatelů|locus of control |
English key words: | juvenile delinquents interventions|institutional care|correctional care|juvenile offenders recidivism|locus of control |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. David Čáp, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.05.2016 |
Date of assignment: | 23.05.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 26.05.2016 |
Date and time of defence: | 21.06.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 11.05.2017 |
Date of proceeded defence: | 21.06.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Hana Trojanová, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce si klade za cíl zmapovat základní a nejčastější modely práce s nezletilými pachateli trestné činnosti mimo výkon trestu odnětí svobody v různých zařízeních. Tato zařízení mohou být diferenciována podle věku, mentální úrovně, stupně obtížnosti výchovy, popřípadě i pohlaví dětí, což může být též předmětem srovnání v bakalářské práci. Chtěla bych se zaměřit především na práci terapeutickou, edukační, výchovnou a sociální a porovnat efektivitu různých programů s ohledem na to, jak jsou jedinci v životě úspěšní po propuštění ze zařízení a jak často se dopouštějí recidivy. Zařízeními pro výkon ústavní či ochranné výchovy, na které bych se v práci chtěla zaměřit, jsou: diagnostické ústavy, dětské domovy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy. Bakalářská práce bude doplněna o návrh kvalitativního výzkumného projektu, který se bude věnovat efektivitě programů organizovaných ve výchovných zařízeních v České republice. |
References |
Adams, G. R. (2005). Adolescent Development. In Gullotta, T. P. – Adams, G. R. Handbook of adolescent behavioral problems: evidence – based approaches to prevention and treatment. New York: Springer Science, Business Media. Hulmáková, J. (2013). Trestání delikventní mládeže. Praha: C.H.Beck . Janský, P. (2014). Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus. Jedlička, R. (2004). Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis. Kitzbergerová, M. (2005). Z ústavu do života. Praha: Člověk v tísni. Koudelková, A. (1995). Psychologické otázky delikvence. Praha: Victoria Publishing. Matoušek, O., & Kroftová, A. (1998). Mládež a delikvence. Praha: Portál. Matoušek, O. (1999). Ústavní péče. Praha: Slon. Rauchfleisch, U. (2000). Doprovázení a terapie delikventů. Brno: Podané ruce. Regoli, R. M., & Hewitt, J. D. (1994). Delinquency in Society: A Child-Centered Approach. New York: McGraw-Hill. Schlesinger, L. B. (2004). Classificationof antisocial behavior for prognostic purposes:study the motivation, not crime. The Journal of Psychiatry&Law, Vol. 32, Part 2, 191-219. |