Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách základní školy
Thesis title in Czech: | Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách základní školy |
---|---|
Thesis title in English: | The cooperation of the teacher and the pedagogue´s assistant in the basic school conditions |
Key words: | spolupráce|učitel|asistent pedagoga|inkluze|specifické vzdělávací potřeby |
English key words: | cooperation|teacher|pedagogue´s assistant|inclusion|specific educational requirements |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.05.2016 |
Date of assignment: | 19.05.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 14.06.2016 |
Date and time of defence: | 13.09.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 06.07.2017 |
Date of proceeded defence: | 13.09.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Guidelines |
Tato diplomová práce bude zaměřena na spolupráci učitele a asistenta pedagoga v podmínkách současné základní školy. V teoretické části bude spolupráce ve škole popsána obecně, bude popsán současný stav legislativy a vymezeny v práci používané pojmy. V praktické části práce budou popsány charakteristiky konkrétní školy, které se zvoleným tématem souvisí: celkový počet žáků školy, počty žáků vyžadující přítomnost asistenta pedagoga a jejich speciální vzdělávací potřeby, složení pedagogického sboru apod. Na základě zjískaných poznatků budou popsány faktory, které spolupráci učitele a asistenta pedagoga ve škole usnadňují nebo naopak znesnadňují. |
References |
VALENTA, M. a kolektiv. Metodika práce asistenta pedagoga žáka s mentálním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. NĚMEC, Z.; ŠIMÁČKOVÁ LAURENČÍKOVÁ, K.; HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, 2014. Kolektiv autorů. Asistent pedagoga: analýza personálních, legislativních, statistických a procedurálních aspektů. Olomouc: Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 147 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8167-3. HÁJKOVÁ, Vanda. Inkluzivní vzdělávání. 1 vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80- 247-3070-7 MICHALÍK, Jan. Podpůrná opatření ve vzdělání. 1vyd. Praha: Člověk v tísni o.p.s.,2015. ISBN 978-80-87456-57-6 BERBERICHOVÁ, CH. a G. LANG. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha : Portál, 1998, 146 s. ISBN 80-71781-44-4 9. BOOTH, T. a M. AINSCOW. F. Ukazatel inkluze. Rozvoj učení a zapojení ve školách. Praha : Rytmus, o. s., 2007, 109 s. ISBN 80-903598-5-X |