Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách základní školy
Thesis title in Czech: Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách základní školy
Thesis title in English: The cooperation of the teacher and the pedagogue´s assistant in the basic school conditions
Key words: spolupráce|učitel|asistent pedagoga|inkluze|specifické vzdělávací potřeby
English key words: cooperation|teacher|pedagogue´s assistant|inclusion|specific educational requirements
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.05.2016
Date of assignment: 19.05.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.06.2016
Date and time of defence: 13.09.2017 00:00
Date of electronic submission:06.07.2017
Date of proceeded defence: 13.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce bude zaměřena na spolupráci učitele a asistenta pedagoga v podmínkách současné základní školy. V teoretické části bude spolupráce ve škole popsána obecně, bude popsán současný stav legislativy a vymezeny v práci používané pojmy. V praktické části práce budou popsány charakteristiky konkrétní školy, které se zvoleným tématem souvisí: celkový počet žáků školy, počty žáků vyžadující přítomnost asistenta pedagoga a jejich speciální vzdělávací potřeby, složení pedagogického sboru apod. Na základě zjískaných poznatků budou popsány faktory, které spolupráci učitele a asistenta pedagoga ve škole usnadňují nebo naopak znesnadňují.
References
VALENTA, M. a kolektiv. Metodika práce asistenta pedagoga žáka s mentálním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012.
NĚMEC, Z.; ŠIMÁČKOVÁ LAURENČÍKOVÁ, K.; HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, 2014.
Kolektiv autorů. Asistent pedagoga: analýza personálních, legislativních, statistických a procedurálních aspektů. Olomouc: Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 147 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8167-3.
HÁJKOVÁ, Vanda. Inkluzivní vzdělávání. 1 vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80- 247-3070-7
MICHALÍK, Jan. Podpůrná opatření ve vzdělání. 1vyd. Praha: Člověk v tísni o.p.s.,2015. ISBN 978-80-87456-57-6
BERBERICHOVÁ, CH. a G. LANG. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha : Portál, 1998, 146 s. ISBN 80-71781-44-4 9.
BOOTH, T. a M. AINSCOW. F. Ukazatel inkluze. Rozvoj učení a zapojení ve školách. Praha : Rytmus, o. s., 2007, 109 s. ISBN 80-903598-5-X
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html