Proces utváření a implementace kultury zábavy v organizaci
Thesis title in Czech: | Proces utváření a implementace kultury zábavy v organizaci |
---|---|
Thesis title in English: | The process of creation and implementation of culture of fun within an organization |
Key words: | organizační kultura|kultura zábavy|organizace|zaměstnanec|vedoucí|vedení|zábava na pracovišti|zábavné prostředí |
English key words: | organizational culture|culture of fun|organization|employee|leader|leadership|fun at work|fun environment |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Sociology (21-KSOC) |
Supervisor: | Mgr. Dana Mudd, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.05.2016 |
Date of assignment: | 16.05.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 10.06.2016 |
Date and time of defence: | 01.02.2018 09:15 |
Date of electronic submission: | 20.12.2017 |
Date of proceeded defence: | 01.02.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Jiří Trunda |
Guidelines |
Východiska: Součástí každé organizace je její kultura. Ta utváří organizační identitu, ovlivňuje výkon organizace a má celkový vliv jak na zaměstnance, tak i na zákazníky. Sdílená organizační kultura je důležitá pro celkovou existenci a životnost organizace. Bakalářská práce tuto problematiku posouvá ještě o kus dál. Zaměří se na kulturu zábavy a především na to, jak tato větev organizační kultury vzniká a kdo ji vytváří. Téma spadá do sociologie práce a organizace a je v dnešní době nejen v korporátních organizacích více než aktuální. Světoví autoři se touto problematikou hojně zabývají, ale v České republice téma není téměř vůbec reflektované. Přitom je to silný prvek organizace, který s sebou přináší mnoho pozitiv, ale na druhou stranu i určitá rizika a ohrožení organizační kultury a s ní spojenou prosperitu a samotnou existenci organizace. Cíle: Hlavním cílem práce bude zjistit, jak kultura zábavy v organizaci vzniká a kdo ji vytváří. Metodika: Na základě literatury a dvou případových studií v divizi velké korporátní a malé organizaci (do 25 zaměstnanců) budu zjišťovat způsoby utváření a implementace kultury zábavy. Charakteristika závěrů: V závěru práce by měl být jasný proces utváření a implementace kultury zábavy v organizaci, do kterého spadají: - ti, kteří se na tomto procesu podílí (ať vědomě, či nevědomě) - ti, kteří výsledný produkt procesu přijímají - místo, kde se tento proces odehrává - přínos, který tento proces má (pozitivní/negativní) |
References |
Armstrong, M. (2007) Řízení lidských zdrojů. Grada Publishing: Praha. Lukášová, R., & Nový, I., et. al. (2004). Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Grada Publishing, a.s.: Praha. Dědina, J., Cajthamr, V. (2005). Management a organizační chování. Praha: Grada. Ford, R. C., McLaughlin, F. S., & Newstrom, J. W. (2003). Questions and Answers about Fun at Work. HR. Human Resource Planning, 26 (4), 18-33. Schein, E. H. (2004). Organizational Culture and Leadership. John Wiley and Sons: San Francisco. Newstrom, J. W. (2002). Makihng work fun: An important role for managers. S.A.M. Advanced Management Journal, 67 (1), 4-8. Fleming, P. (2005). Workers' Playtime? Boundaries and Cynicism in a "Culture of Fun" Program. The Journal of Applied Behavioral Science, 41 (3), 285-303. Karl, K., Peluchette, J.,Hall, L., & Harland, L. (2005). Attitudes Toward Workplace Fun: A Three Sector Comparison. Journal of Leadership & Organizational Studies, 12 (2), 1-17. Collinson, L. D. (2002). Managing Humour. Journal of Management Studies, 39 (3), 269–288. |