Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kapacita vizuální paměti a věrnost vzpomínek
Thesis title in Czech: Kapacita vizuální paměti a věrnost vzpomínek
Thesis title in English: Visual Memory – its capacity and fidelity
Key words: kapacita vizuální paměti|věrnost vzpomínek|zapamatovatelnost|vizuální reprezentace
English key words: capacity of visual memory|fidelity of memories|memorability|visual representation
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.05.2016
Date of assignment: 05.05.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.05.2016
Date and time of defence: 20.06.2018 00:00
Date of electronic submission:01.05.2018
Date of proceeded defence: 20.06.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Ondřej Vaníček
 
 
 
Guidelines
Dosavadní výzkumy ukazují, že si lidé dokáží úspěšně zapamatovat tisíce fotografií. Na druhou stranu je rovněž zajímavé nejen kolik fotografií je mysl schopna pojmout, ale také do jakých podrobností jsou lidé schopni si fotografie zapamatovat. Cílem práce je systematizovat předchozí výzkumy týkající se kapacity vizuální paměti (capacity), s přihlédnutím k věrnosti vzpomínek (fidelity).

Cílem výzkumného projektu je navrhnout, jak provádět intenzivnější dotazování na kvalitu zapamatovávaných vizuálních informací.
References
Brady, T. F., Konkle, T., Alvarez, G. A., and Oliva, A. (2008). Visual long-term memory has a massive storage capacity for object details. Proceedings of the National Academy of Sciences, 105(38):14325–14329.

Luck, S. J., & Hollingworth, A. (Eds.). (2008). Visual memory. Oxford University Press.

Standing, L. (1973). Learning 10,000 pictures. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 25(2):207–222.

Brady, T. F., Konkle, T., & Alvarez, G. A. (2011). A review of visual memory capacity: Beyond individual items and toward structured representations. Journal of Vision, 11(5), 4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html