Terapie poruch autistického spektra
Thesis title in Czech: | Terapie poruch autistického spektra |
---|---|
Thesis title in English: | Therapy Of Autism Spectrum Disorders |
Key words: | poruchy autistického spektra|terapia porúch autistického spektra|štruktúrované učenie|aplikovaná behaviorálna analýza|DIR/Floortime|Early Start Denver Model |
English key words: | Autism spectrum disorders|therapy of autism spectrum disorders|structured learning|applied behavioral analysis|DIR/Floortime|Early Start Denver Model |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.04.2016 |
Date of assignment: | 29.04.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 12.05.2016 |
Date and time of defence: | 07.09.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 31.07.2017 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2017 |
Submitted/finalized: | committed by worker on behalf on and finalized |
Opponents: | Mgr. Michaela Veselá, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je zmapování jednotlivých vědecky ověřených, ale také alternativních a komplementárních terapeutických metod, které se používají při práci s dětmi s poruchou autistického spektra. Práce se zaměří na popis speciálně pedagogických intervenčních programů, ale také na výsledky nejnovějších výzkumů zaměřených na možnosti biologické léčby autismu. Měla by zde být zmíněna také možnost měření efektivity terapeutických přístupů.
Empirická část práce bude zaměřena na srovnání účinnosti dvou vybraných terapeutických metod. |
References |
Čadilová, V., Žampachová, Z. (2008). Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Vyd. 1. Praha: Portál.
Čadilová, V., Jůn H., Thorová K.(2007). Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál. Fleming, B., Hurley, E., & Goth (2015). Choosing Autism Interventions : A Research Based Guide. Hove: Pavilion Publishing and Media Ltd. Gillberg, Ch., Peeters T.(2008). Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha: Portál. Jacobs, D., Betts, D.(2013). Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál. Moor, J. (2010). Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál. Richman, S. (2015). Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vydání třetí. Praha: Portál. Roth, I. (2010). The Autism Spectrum in the 21st Century : Exploring Psychology, Biology and Practice. (1.vyd., 344 s.). London: Jessica Kingsley Publishers Thorová, K. (2012). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál. |