Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Terapie poruch autistického spektra
Thesis title in Czech: Terapie poruch autistického spektra
Thesis title in English: Therapy Of Autism Spectrum Disorders
Key words: poruchy autistického spektra|terapia porúch autistického spektra|štruktúrované učenie|aplikovaná behaviorálna analýza|DIR/Floortime|Early Start Denver Model
English key words: Autism spectrum disorders|therapy of autism spectrum disorders|structured learning|applied behavioral analysis|DIR/Floortime|Early Start Denver Model
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.04.2016
Date of assignment: 29.04.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.05.2016
Date and time of defence: 07.09.2017 00:00
Date of electronic submission:31.07.2017
Date of proceeded defence: 07.09.2017
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Veselá, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zmapování jednotlivých vědecky ověřených, ale také alternativních a komplementárních terapeutických metod, které se používají při práci s dětmi s poruchou autistického spektra. Práce se zaměří na popis speciálně pedagogických intervenčních programů, ale také na výsledky nejnovějších výzkumů zaměřených na možnosti biologické léčby autismu. Měla by zde být zmíněna také možnost měření efektivity terapeutických přístupů.
Empirická část práce bude zaměřena na srovnání účinnosti dvou vybraných terapeutických metod.
References
Čadilová, V., Žampachová, Z. (2008). Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Vyd. 1. Praha: Portál.

Čadilová, V., Jůn H., Thorová K.(2007). Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál.

Fleming, B., Hurley, E., & Goth (2015). Choosing Autism Interventions : A Research Based Guide. Hove: Pavilion Publishing and Media Ltd.

Gillberg, Ch., Peeters T.(2008). Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha: Portál.

Jacobs, D., Betts, D.(2013). Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál.

Moor, J. (2010). Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál.

Richman, S. (2015). Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vydání třetí. Praha: Portál.

Roth, I. (2010). The Autism Spectrum in the 21st Century : Exploring Psychology, Biology and Practice. (1.vyd., 344 s.). London: Jessica Kingsley Publishers

Thorová, K. (2012). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html