Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Thesis title in Czech: Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Thesis title in English: Current information technology for teaching mathematics at primary school
Key words: 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola
English key words: 1st grade of elementary education (6-12 years old children), didactics of mathematics, history of didactics of mathematics, information technology, inclusive education, mathematics and its applications, mobile apps, framework education programme, teaching, education, primary school
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.04.2016
Date of assignment: 28.04.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.08.2016
Date and time of defence: 02.09.2016 09:00
Date of electronic submission:01.08.2016
Date of proceeded defence: 02.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Barbora Drobíková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Osnova:
1. Úvod

2. Historie didaktiky matematiky

3. Současná didaktika a rámcový vzdělávací program (RVP)

4. Typy informačních technologií pro výuku matematiky

5. Praktická část: Mobilní aplikace v inkluzivní třídě

6. Závěr

Zásady pro vypracování práce v (anotace):

Cílem teoretické části této bakalářské práce je představit výuku matematiky na 1. stupni základních škol v historii i v současnosti a popsat typy informačních technologií, které mohou být výuce tohoto předmětu nápomocny. V praktické části bude proveden výzkum toho, jaký vliv má na inkluzivní třídu při hodinách matematiky tabletů a mobilních aplikací žáky s individuálním studijním plánem. Cílem je prokázat, že využití informačních technologií pro výuku matematiky v jejích hodinách může pomoci slabším žákům a zlepšit tak vyučování celé skupiny.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
DOMINGO, Marta Gómez a Antoni Badia GARGANTÉ. Exploring the use of educational technology in primary education: Teachers' perception of mobile technology learning impacts and applications' use in the classroom. Computers in Human Behavior [online]. 2016, (56), 21-28 [cit. 2016-05-10]. DOI: 10.1016/j.chb.2015.11.023. ISSN 07475632. Dostupné z: http://www.sciencedirect.com.ezproxy.is.cuni.cz/science/article/pii/S0747563215302387.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
MIKULČÁK, Jiří, BEČVÁŘ, Jindřich (ed.). Nástin dějin vzdělávání v matematice: (a také školy) v českých zemích do roku 1918. Praha: Matfyzpress, 2010. ISBN 9788073781125.
SAK, Petr et al. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
TUCKER, Steven, Patricia S. MOYER-PACKENHAM, Jessica F. SHUMWAY a Kerry E. JORDAN. Zooming in on children's thinking. Australian Primary Mathematics Classroom [online]. 2016, 21(1), 23-28 [cit. 2016-05-10]. ISSN 13260286. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=114337779&scope=site.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html