Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Jana Skalická: tvorba a její reflexe ve fotografii
Thesis title in Czech: Jana Skalická: tvorba a její reflexe ve fotografii
Thesis title in English: Jana Skalická: her work and its reflection in photography
Key words: Jana Skalická|igelity|textil|tapiserie|instalace|80. léta|fotografie|Jaroslav Beneš|Výstavy na dvoře|ateliér Kurta Gebauera
English key words: Jana Skalicka|plastics|modern tapestry|textile art|installation|1980s|photography|Jaroslav Benes
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Art History (21-UDU)
Supervisor: prof. doc. PhDr. Marie Klimešová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 21.04.2016
Date of assignment: 21.04.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.04.2017
Date and time of defence: 20.06.2017 09:00
Date of electronic submission:10.05.2017
Date of proceeded defence: 20.06.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PhDr. Marie Rakušanová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Ve své bakalářské práci si dávám za cíl zpracovat tvorbu české umělkyně Jany Skalické (1957 – 2015), a to převážně z období 80. a 90. let minulého století. Jana Skalická vystudovala textil a právě tapiserie stojí na počátcích její volné tvorby, ve které se posléze začal prosazovat další materiál - plast ve formě igelitu. V jejím díle tak dochází k jedinečnému propojení těchto dvou médií. V průběhu 80. let se Skalická účastnila skupinových výstav, mezi nimiž lze jmenovat například Výstavy na dvoře v Krokově ulici na pražských Nuslích, v průběhu let devadesátých se pak uskutečnilo hned několik autorských výstav jejích igelitových objektů v Praze i mimo ni. V této době zároveň působila jako asistentka v sochařském ateliéru Kurta Gebauera na VŠUP. Velmi zásadní pro dnešní vnímání díla Jany Skalické je fakt, že se žádný z jejích objektů nedochoval ve své hmotné podobě, a proto jsme zcela odkázáni na jejich fotografické zachycení, přičemž většina fotografií byla pořízena partnerem Skalické, fotografem Jaroslavem Benešem. Vyvstává tedy otázka, do jaké míry jsou snímky pouhým dokumentem, a kdy už je objekt skrze ně určitým způsobem interpretován.
References
2.výstava na dvoře: Horákovi, Skalická, Beneš, katalog výstavy, 1981
Jana Skalická: Igelity, katalog výstavy, 1990
In Tensione II, katalog výstavy, 1997
BENJAMIN Walter:Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti
CÍSAŘ Karel (ed.):Co je to fotografie?, Praha 2004
SLAVICKÁ Milena, PÁNKOVÁ Marcela : Zakázané umění I., Praha 1995
ŠVÁCHA Rostislav, PLATOVSKÁ Marie (ed.): Dějiny českého výtvarného umění VI/1, Praha 2007
ŠVÁCHA Rostislav, PLATOVSKÁ Marie (ed.) : Dějiny českého výtvarného umění VI/2, Praha 2007
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html