Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
RESILIENCE DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU V RŮZNÝCH TYPECH MATEŘSKÝCH ŠKOL
Thesis title in Czech: RESILIENCE DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU V RŮZNÝCH TYPECH MATEŘSKÝCH ŠKOL
Thesis title in English: RESILIENCE PRESCHOOL CHILDREN IN DIFFERENT TYPES OF KINDERGARTENS
Key words: resilience, psychická odolnost, dítě předškolního věku, iniciativa, seberegulace, vazby a vztahy, mateřská škola
English key words: resilience, preschool child, initiative, self-regulation, attachments and relationships, kindergarten
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.04.2016
Date of assignment: 08.04.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.04.2017
Date and time of defence: 24.05.2017 09:00
Date of electronic submission:04.04.2017
Date of proceeded defence: 24.05.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Kristýna Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Teoretická část
Teoretická část se zabývá resiliencí dětí předškolního věku. Seznamuje čtenáře s pojmem resilience, s faktory, které resilienci ovlivňují. Je zde popsán vývoj resilience v kontextu vývoje dítěte. Další část je věnována popisu vlastností resilience, které jsou stěžejní pro tento výzkum. Důležitou součástí jsou rady a tipy pro rodiče i učitele, jak tyto vlastnosti psychické odolnosti posilovat a rozvíjet. Poslední část teoretické části je věnována popisu mateřských škol, legislativě, která se předškolním vzděláváním zabývá, a popisem státní, soukromé a lesní mateřské školy.

Empirická část
Empirická část se zabývá zjišťováním vlastností resilience v soukromých, státních a lesních mateřských školách. Zjišťuje, zda se liší pohled rodičů a učitelů na iniciativu, seberegulaci a navazování vazeb a vztahů u dětí v různých typech mateřských škol.
References
BACUS-LINDROTH, Anne. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 174 s. ISBN 80-717-8862-7.
ČÁP, Jan. Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. Učebnice pro vysoké školy. ISBN 80-04-22967-0.
ČÁP, Jan a Zdeněk DYTRYCH. Utváření osobnosti v náročných životních situacích. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1968. Knižnice psychologické literatury.
ERIKSON, E. H. Osm věků člověka. Praha: Propsy, 1996.
GRUHL, Monika a Hugo KÖRBÄCHER. Psychická odolnost v každodenním životě. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0345-2.
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1424-8.
HOSKOVCOVÁ, Simona a Lucie SUCHOCHLEBOVÁ RYNTOVÁ. Výchova k psychické odolnosti dítěte: silní pro život. Praha: Grada, 2009. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-2206-1.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1568-1.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak zvládat stres. Praha: Grada, 1994. Pro vaše zdraví. ISBN 80-7169--121-6.
NEŠPOR, Karel. Sebeovládání: stres, rizikové emoce a bažení lze zvládat!. Vyd. 2. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0827-3.
NOVÁK, Tomáš. Jak vychovat sebevědomé dítě. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 133 s. ISBN 978-80-247-45220.
PRINCE-EMBURY, Sandra a Donald H. SAKLOFSKE. Resilience in children, adolescents, and adults: translating research into practice. New York [u. a.]: Springer Verlag, 2013. ISBN 9781461449386.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html