Už zase skáču přes kaluže: Film Karla Kachyni v žánrovém diskurzu filmů s dětskou tematikou
Thesis title in Czech: | Už zase skáču přes kaluže: Film Karla Kachyni v žánrovém diskurzu filmů s dětskou tematikou |
---|---|
Thesis title in English: | Jumping Over Puddles Again: A film by Karel Kachyna in the genre discourse with the children´s thematic |
Key words: | Už zase skáču přes kaluže|Jan Procházka|Karel Kachyňa|normalizace|dětská tematika|adaptace |
English key words: | Jumping Over Puddles Again|Jan Prochazka|Karel Kachyna|normalization|childhood topic|adaptation |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Film Studies Department (21-KFS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Stanislava Přádná |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.04.2016 |
Date of assignment: | 05.04.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 11.04.2016 |
Date and time of defence: | 04.09.2017 10:00 |
Date of electronic submission: | 12.08.2017 |
Date of proceeded defence: | 04.09.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. |
Guidelines |
V této bakalářské práci se chci pokusit o průzkum tvůrčí geneze a produkčního zázemí při realizaci filmu režiséra Karla Kachyni Už zase skáču přes kaluže (1970). I když vznikl krátce po nástupu normalizace, nelze přehlédnout návaznost na Kachyňovu tvorbu a jeho filmy s dětským hrdinou v 60. letech, které natočil ve spolupráci se scenáristou Janem Procházkou. Zaměřím se na žánrové specifikum filmů s dětskou tematikou, ve kterých tento tvůrčí tandem vynikal. V interpretaci filmu a jeho estetického konceptu mě zajímají doznívající umělecké výboje z předchozí éry a únikové tendence vzhledem k politické transformaci v době, kdy film vznikal. Pozornost chci také věnovat adaptačním posunům ve scénáři (předlohou byla stejnojmenná kniha australského autora Alana Marshalla), a apolitickému pojetí v přenosu do českého prostředí. Hlavními zdroji výzkumu bude dokumentace k filmu uložená v archivu Filmového studia Barrandov, dobové ohlasy filmu v tisku, případně rozhovory s některými dosud žijícími účastníky nebo pamětníky. |
References |
ČERNÁ, Jaroslava, Českoslovenští filmoví režiséři sedmdesátých let. Praha: Československý filmový ústav 1983, s. 36-37. HULÍK, Štěpán, Kinematografie zapomnění: Počátky normalizace ve filmovém studiu Barrandov (1968–1973). Praha: Nakladatelství Academia 2012, s. 9-155. KOPAL, Petr, Film a dějiny 4: Normalizace. Praha: Casablanca a Ústav pro studium totalitních režimů 2014. LIEHM, Antonín Jaroslav, Ostře sledované filmy. Praha: Národní filmový archiv 2001, s. 188-194. MARSHALL, Alan, I Can Jump Puddles. Melbourne: Longman Cheshire P/L 1984. MELOUNEK, Pavel, Karel Kachyňa. Praha: Československý filmový ústav 1984. MERVART, Jan, Kultura v karanténě: Umělecké svazy a jejich konsolidace za rané normalizace. Praha: Nakladatelství lidové noviny 2015. PTÁČEK, Luboš, Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico 2000, s. 155-167. SKOPAL, Pavel, Naplánovaná kinematografie. Praha: Academia 2012, s. 149-191 |